Skocz do zawartości

Zaloguj przez Facebook Rejestracja

Najnowsze tematy

Wyświetl nową zawartość »


26 odpowiedzi w tym temacie

#1 ~goska~

~goska~
  • Goście

Napisano 17 maj 2011 - 15:51

Osoby ,ktore napisaly ten test wykazaly sie ogolnie wielka niekompetencja ,brak znajomosci programu. Dzieci nie dziela w 3 klasie liczy dwucyfrowej przez dwucyfrowa typu 88:22; dzielnik jest liczba jednocyfrowa .Najwiecej problemow dzieci mialy ze znalezieniem wyrazow o znaczeniu podobnym P1 cw.11,nie ma takich cwiczen , cwiczyly wyrazy przeciwstawne typu duzy-maly. Te zadanie zajelo im najwiecej czasu .Ogolnie sprawdzian beznadziejny

#2 ~goska~

~goska~
  • Goście

Napisano 17 maj 2011 - 15:54

Osoby ,ktore napisaly ten test wykazaly sie ogolnie wielka niekompetencja ,brak znajomosci programu. Dzieci nie dziela w 3 klasie liczy dwucyfrowej przez dwucyfrowa typu 88:22; dzielnik jest liczba jednocyfrowa .Najwiecej problemow dzieci mialy ze znalezieniem wyrazow o znaczeniu podobnym P1 cw.11,nie ma takich cwiczen , cwiczyly wyrazy przeciwstawne typu duzy-maly. Te zadanie zajelo im najwiecej czasu .Ogolnie sprawdzian beznadziejny

#3 ~bozena~

~bozena~
  • Goście

Napisano 17 maj 2011 - 17:40

Zgadzam się, jestem nauczycielką kl. 1-3, dziś moi uczniowie przystąpili do tego sprawdzianu.Test (głównie matematyczny) zawierał treści wykraczające poza podstawę programową, tego typu zadania dajemy dzieciom zdolnym na "szóstkę". W teście polonistycznym także znajdują sie takie zadani. Wydaje mi się, że sprawdziany ogólnopolskie powinny być dostosowane do wszystkich uczniów czyli zawierać się w podstawie probramowej, wtedy spełniają swój cel, ten głównie skierowany był tylko do nielicznych, większość dzieci mogła sobie z nim nie poradzić. Pytam więc po co monitorowanie i rozliczanie nas z realizacji podstawy programowej?

#4 ~Yolla~

~Yolla~
  • Goście

Napisano 17 maj 2011 - 19:53

Osoby ,ktore napisaly ten test wykazaly sie ogolnie wielka niekompetencja ,brak znajomosci programu. Dzieci nie dziela w 3 klasie liczy dwucyfrowej przez dwucyfrowa typu 88:22; dzielnik jest liczba jednocyfrowa .Najwiecej problemow dzieci mialy ze znalezieniem wyrazow o znaczeniu podobnym P1 cw.11,nie ma takich cwiczen , cwiczyly wyrazy przeciwstawne typu duzy-maly. Te zadanie zajelo im najwiecej czasu .Ogolnie sprawdzian beznadziejny



#5 ~Wala~

~Wala~
  • Goście

Napisano 17 maj 2011 - 19:56

moi uczniowie również dziś pisali test i był dla nich trudny (choć oni sami mówili , że łatwy ), nie wiem po co się takie testy tworzy - żeby "upupić" nauczyciela ? przecież niektóre zadania nie mieściły się w podstawie programowej !!! to po co ona jest ?? pokazywałam test koleżankom z klas 4-6 i one mają takie samo zdanie - nawet niejeden uczeń 4 czy 5 klasy miałby z takimi zadaniami problem . Wszystko to idzie w złym kierunku , rozumiem , że test musi być , lecz czemu z materiału nauczania , który wybiega poza podstawę programową ????

#6 ~Krystyna~

~Krystyna~
  • Goście

Napisano 17 maj 2011 - 20:23

Jestem mamą 10latka. Tez uważam ze test był trudny. Zadania typu 88:22 to nie lada gratka, skojarzenia tez super..............

#7 ~teresa~

~teresa~
  • Goście

Napisano 17 maj 2011 - 21:14

Jestem zdumiona brakiem znajomości podstawy programowej przez osoby układające test.
Rzuciłam tylko okiem i już 2 zastrzeżenia pierwsze to dzielenie przez liczbę dwucyfrową, a drugi to obliczenia zegarowe.Uczniowie realizują podstawę programową z 2007, obliczenia zegarowe według niej są przewidziane na pełnych godzinach. Przykre to,że specjaliści z CKE o tym nie wiedzą i powiem szczerze to wstyd. Wymagamy od dzieci czytania ze zrozumieniem, tymczasem dorośli nie czytają wcale i piszą testy. Teresab13

#8 ~EWELA~

~EWELA~
  • Goście

Napisano 17 maj 2011 - 21:49

ja sadzę że ten test był trudnym sprawdzianem dla trzecioklasisty ,Wyrazy o znaczeniu podobnym to nie lada wyzwanie dla takich maluchów.Zadanie z godzinami tez nie było najłatwiejsze i dość dużo kłopotu sprawiło zadanie z wodą i tymi litrami.reasumując sadzę ze takie testy to zbędny stres i dla ucznia i dla nauczyciela, który nie służy niczemu i nikomu i nie jest żadną motywacją dla ucznia a wręcz przeciwnie jest wyrazem ciągłego wyścigu szczurów w którym chcąc czy nie musimy brać udział.

#9 ~jola~

~jola~
  • Goście

Napisano 17 maj 2011 - 22:07

Jestem nauczycielką i nadmieniam, że to już trzeci test klas III w ciągu miesiąca. Pierwsza była diagnoza WSiP, potem sprawdzian OPERON-u, dziś sprawdzian CKE. Czemu to służy? Nie ma czasu uczyć. Nauczyciel ciągle godzinami w domu sprawdza i wprowadza drobiazgowe dane na strony wydawcow sprawdzianów. Ucznia uczy się schematów, a zabija się indywidualność i twórczość. Zdaniem dziecka testy były łatwe. Nie prawda wiele zadań nie pokrywa się ztym co realizujemy z uczniem przeciętnym, tym bardziej że obecnie wiele treści podstawowych okrojono. Występujące wyrazy bliskoznaczne, algorytmy działań pisemnych, zadania problemowe, czy z nadmiarem danych realizujemy podczas pracy z uczniem zdolnym. Na normalnej lekcji utrwalamy części mowy, poprawne redagowanie zdań, rachunek pamięciowy, rozwiązywanie zadań tekstowych, ale standardowych. Założę się,że wyniki z tego testu mają jedynie na celu wykazanie się twórców, a potem ustaleniu rankingu szkół, klas, nauczycieli. Wszystkie błędy spłyną jako zarzut do żle pracujących nauczycieli, co jest krzywdzące.
Sprawdzilam testy, dzwoniłam do nauczycielek i nie jest tak różowo.

#10 ~Ania~

~Ania~
  • Goście

Napisano 17 maj 2011 - 23:36

Moi uczniowie też pisali wczoraj test. Uważam, że był trudny jak dla dziecka w trzeciej klasie. Część z języka polskiego zbyt obszerna, dużo pisania wymagającego zastanowienia się, przemyślenia. Wielu moim uczniom zabrakło czasu.

#11 ~lina~

~lina~
  • Goście

Napisano 17 maj 2011 - 23:38

Jestem nauczycielką i nadmieniam, że to już trzeci test klas III w ciągu miesiąca. Pierwsza była diagnoza WSiP, potem sprawdzian OPERON-u, dziś sprawdzian CKE. Czemu to służy? Nie ma czasu uczyć. Nauczyciel ciągle godzinami w domu sprawdza i wprowadza drobiazgowe dane na strony wydawcow sprawdzianów. Ucznia uczy się schematów, a zabija się indywidualność i twórczość. Zdaniem dziecka testy były łatwe. Nie prawda wiele zadań nie pokrywa się ztym co realizujemy z uczniem przeciętnym, tym bardziej że obecnie wiele treści podstawowych okrojono. Występujące wyrazy bliskoznaczne, algorytmy działań pisemnych, zadania problemowe, czy z nadmiarem danych realizujemy podczas pracy z uczniem zdolnym. Na normalnej lekcji utrwalamy części mowy, poprawne redagowanie zdań, rachunek pamięciowy, rozwiązywanie zadań tekstowych, ale standardowych. Założę się,że wyniki z tego testu mają jedynie na celu wykazanie się twórców, a potem ustaleniu rankingu szkół, klas, nauczycieli. Wszystkie błędy spłyną jako zarzut do żle pracujących nauczycieli, co jest krzywdzące.
Sprawdzilam testy, dzwoniłam do nauczycielek i nie jest tak różowo.

wyrażam szczery podziw - 3 testy w ciągu miesiąca, a żaden z nich nie jest obowiązkowy...
nawet ten CKE był dobrowolny, każda szkoła (dyr.) decydowała, czy chce do niego przystąpić
wyrazy współczucia - pod strasznie nadgorliwym dyrektorem pracujesz...

#12 ~Ela~

~Ela~
  • Goście

Napisano 17 maj 2011 - 23:56

Ktoś kto opracowywał zadania do tego testu chyba dawno nie miał styczności z dzieckiem w trzeciej klasie i nie ma pojęcia o możliwościach 10-latka. Podejrzewam,że podstawy programowej też dawno nie widział. Aby sprawdzić czyjeś umiejętności trzeba dać mu szansę zaprezentowania ich a nie przytłoczyć zadaniami z którymi znacznie starsi uczniowie pewnie by się trudzili.

#13 ~Ania~

~Ania~
  • Goście

Napisano 18 maj 2011 - 10:56

Jestem mamą 10-latka i uważam,że testy były średniej trudności...ale dla dzieciaczków bez dodatkowego przygotowania mógł sprawić trudność, tylko po co tym dzieciom taaaki STRES (zupełnie niepotrzebnie)...Nawet ja musiałam się chwilę zastanowić jak należało obliczyć zadania matematyczne z wodą i zredagować ogloszenie, bo tekst ze zrozumieniem nie sprawił większych problemów :rolleyes:

#14 ~Basia~

~Basia~
  • Goście

Napisano 18 maj 2011 - 20:58

Jako nauczyciel jestem ogromnie rozżalona i przerażona zestawem zadań dla dziesięciolatka. Autorowi tego testu życzę ukończenia dydaktyki i pedagogiki wczesnoszkolnej. Nie masz człowieku zielonego pojęcia o zakresie materiału i możliwościach dziecka, ponadto jakim prawem tumanisz cudze dzieci, zniechęcasz je do dalszej pracy. Z takimi zadaniami widocznie sam miałeś problemy i szukałes pomocy. Jako egzaminator nie mam pozytywnego zdania o CKE w Krakowie.

#15 ~Ela~

~Ela~
  • Goście

Napisano 18 maj 2011 - 21:08

dotychczasoe testy to Operon, Wsip a ten beznadziejny to Kapitał ludzki, samo mówi, że widocznie ktoś zebrał kasę wygłupiając się na oczach całej Polski, nie znając podstawy programowej możesz brać natrysk i zastanawiać się co się lepiej opłaca a nie pisz głupot bo to co myślą dzieci to żenada w tym wieku.

#16 ~sandra~

~sandra~
  • Goście

Napisano 18 maj 2011 - 21:31

mój syn pisał ten test na zielonej szkole, i dzis dzwoniac, powiedział ze był bardzo łatwy, jezeli dziecko chetnie sie uczy nigdy nie ma problemów, taki moje zdanie

#17 ~ddddd~

~ddddd~
  • Goście

Napisano 18 maj 2011 - 21:35

a uczniowie w mojej szkolle klasy 3 podstawowej,maja dzielenie dwwucyfrowe przez dwucyfrowe i licza do 1000, wiec zaden problem

#18 ~Olga~

~Olga~
  • Goście

Napisano 18 maj 2011 - 23:44

heh... podzielam zdanie większości nauczycielek, które wyraziły tutaj swoją opinię.. to faktycznie przykre, że osoby układające test nie wzięły pod uwagę podstawy programowej, ot taki mały szczegół...

#19 ~maria~

~maria~
  • Goście

Napisano 20 maj 2011 - 16:53

Test był trudny, a zadanie 5 znalazłam w materiałach przygotowujących szóstoklasistów do ich sprawdzianu.
"Gratuluję" autorowi pomysłu -odpisał większą część zadania dla 13 latków i niech trzecioklasiści się męczą!

#20 ~zuza~

~zuza~
  • Goście

Napisano 20 maj 2011 - 21:19

a uczniowie w mojej szkolle klasy 3 podstawowej,maja dzielenie dwwucyfrowe przez dwucyfrowe i licza do 1000, wiec zaden problem

[font="Microsoft Sans Serif"][/font]
Zastanawiam się z jakiego podręcznika korzystają uczniowie w twojej szkole,że wykonują dzielenie liczb dwucyfrowych przez dwucyfrowe?A gdzie podstawa programowa?



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych