Skocz do zawartości

Zaloguj przez Facebook Rejestracja

Najnowsze tematy

Wyświetl nową zawartość »


73 odpowiedzi w tym temacie

#41 ~gość~

~gość~
  • Goście

Napisano 21 listopad 2018 - 20:45

Wygrałeś konkurs na bzdurę stulecia.

Gdy zapala się zielona strzałka, to na prostopadłym przejściu(pierwszym) jest czerwone dla pieszych a strzałka oznacza WARUNKOWY przejazd przez drugie przejście.

Cała nadzieja, że jesteś z Hajnówki i do Białegostoku nie przyjedziesz.

Warunkowy przejazd masz na pierwszym przejściu, bo tu przejeżdżasz na czerwonym świetle, na drugim przejściu jeżeli piesi mają czerwone to jesteś na jezdni która ma zielone światło, kierowcy jednak jakoś nie potrafią tego ogarnąć.



#42 ~nfo~

~nfo~
  • Goście

Napisano 21 listopad 2018 - 21:35

Warunkowy przejazd masz na pierwszym przejściu, bo tu przejeżdżasz na czerwonym świetle, na drugim przejściu jeżeli piesi mają czerwone to jesteś na jezdni która ma zielone światło, kierowcy jednak jakoś nie potrafią tego ogarnąć.

 

Dokładnie tak.

Zielona strzałka to warunkowy przejazd przez pierwsze przejście, przez drugie przejedziemy tylko po skręcie w prawo, bo tylko na skręt w prawo pozwala zielona strzałka i nie ma takiej możliwości że trafi się na zielone dla pieszych!

To dlatego Niemcy skopiowali ten przepis i są zachwyceni!

Nie ma wątpliwości że zielona strzałka znacząco zwiększa bezpieczeństwo pieszych na przejściu!

 

Więc o co w zasadzie tu chodzi ? z moich obserwacji chodzi o to że piesi są pewni że jak mają zielone i pojawia się auto to kierowca wjechał na zielonej strzałce, a to przecież totalna bzdura, to piesi nie mają na tyle wyobraźni aby zrozumieć że kierowca na pełnym zielonym świetle skręcając nie tylko w prawego ale również w lewo jest na kolizyjnym kursie z pieszymi!

Tu problem wcale nie dotyczy zielonej strzałki,problemem jest totalna niewiedza pieszych i rowerzystów którzy korzystają z tej samej drogi co kierowcy nie musząc znać nawet podstaw PoRD



#43 ~ufo~

~ufo~
  • Goście

Napisano 22 listopad 2018 - 07:21


To dlatego Niemcy skopiowali ten przepis i są zachwyceni!

Nie ma wątpliwości że zielona strzałka znacząco zwiększa bezpieczeństwo pieszych na przejściu!

 

Pewnie z tej radości wyslali do de9bila nfo, list z podziękowaniami za bzdury tysiąclecia.



#44 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 22 listopad 2018 - 07:50

 

Nie ma wątpliwości że zielona strzałka znacząco zwiększa bezpieczeństwo pieszych na przejściu!

 

... piesi są pewni że jak mają zielone i pojawia się auto to kierowca wjechał na zielonej strzałce, a to przecież totalna bzdura, to piesi nie mają na tyle wyobraźni aby zrozumieć że kierowca na pełnym zielonym świetle skręcając nie tylko w prawego ale również w lewo jest na kolizyjnym kursie z pieszymi!

Tu problem wcale nie dotyczy zielonej strzałki,problemem jest totalna niewiedza pieszych i rowerzystów którzy korzystają z tej samej drogi co kierowcy nie musząc znać nawet podstaw PoRD

Po pierwsze wyjaśnij proszę, w jaki sposób zielona strzałka zwiększa bezpieczeństwo pieszych na przejściu. Interesująca teoria. Po drugie, jeśli pieszy wchodzi na przejście mając zielone światło i wjeżdża w niego pojazd z lewej strony, to wyjaśnij, jaki kolor wyświetlał sygnalizator dla tego pojazdu. Po trzecie, jeśli skręcasz na pełnym zielonym w prawo lub w lewo, to czy twoja wyobraźnia i rozum nie mówią ci, że na przejściu, na którym świeci się również zielone światło, są lub mogą być osoby przechodzące prawidłowo po przejściu dla pieszych? Po czwarte podstawy PoRD muszą znać wszyscy użytkownicy drogi. Inna rzecz, czy wszyscy je respektują i chcą się do nich stosować.



#45 ~nfo~

~nfo~
  • Goście

Napisano 22 listopad 2018 - 18:53

Po pierwsze wyjaśnij proszę, ...

 

Po pierwsze wyjaśnij proszę, w jaki sposób zielona strzałka zwiększa bezpieczeństwo pieszych na przejściu. Interesująca teoria

 

Auto skręcające na zielonym świetle ZAWSZE koliduje z pieszymi/rowerzystami bo oni też mają wtedy zielone. Inaczej jest na zielonej strzałce, zarówno kierowcy jak i piesi mają wtedy czerwone i jeśli kierowca warunkowo jedzie na zielonej strzałce to ZAWSZE trafia na czerwone dla pieszych którzy grzecznie stoją i czekają na zielone. 

Dotarło dlaczego Niemcy dziękowali Polakom za doskonałe rozwiązanie na które nikt wcześniej nie wpadł w całej Europie?

 

Po drugie, jeśli pieszy wchodzi na przejście mając zielone światło i wjeżdża w niego pojazd z lewej strony, to wyjaśnij, jaki kolor wyświetlał sygnalizator dla tego pojazdu.

 

Co to za głupie pytanie?, bo niby co znaczy z prawej strony?  to zależy z której strony przechodzisz i możesz mieć auto z prawej zjeżdżające ze skrzyżowania ale równie dobrze auto z twojej prawej strony może wjeżdżać na skrzyżowanie a to  zasadnicza różnica

 

Po trzecie, jeśli skręcasz na pełnym zielonym w prawo lub w lewo, to czy twoja wyobraźnia i rozum nie mówią ci, że na przejściu, na którym świeci się również zielone światło, są lub mogą być osoby przechodzące prawidłowo po przejściu dla pieszych?

 

Nie odwracaj kota ogonem.

Kierowcy doskonale o tym wiedzą.

To większość pieszych jest zaskoczona że jadą auta w momencie kiedy oni mają zielone.



#46 ~gość~

~gość~
  • Goście

Napisano 22 listopad 2018 - 19:49

Po pierwsze wyjaśnij proszę, w jaki sposób zielona strzałka zwiększa bezpieczeństwo pieszych na przejściu. Interesująca teoria. Po drugie, jeśli pieszy wchodzi na przejście mając zielone światło i wjeżdża w niego pojazd z lewej strony, to wyjaśnij, jaki kolor wyświetlał sygnalizator dla tego pojazdu. Po trzecie, jeśli skręcasz na pełnym zielonym w prawo lub w lewo, to czy twoja wyobraźnia i rozum nie mówią ci, że na przejściu, na którym świeci się również zielone światło, są lub mogą być osoby przechodzące prawidłowo po przejściu dla pieszych? Po czwarte podstawy PoRD muszą znać wszyscy użytkownicy drogi. Inna rzecz, czy wszyscy je respektują i chcą się do nich stosować.

Jeżeli skręcasz na pełnym zielonym, to wjeżdżasz na jezdnię na której obowiązuje czerwone światło, pełne zielone masz do jazdy na wprost, a piesi mają w tym czasie zielone światło równoległe do tej jezdni. I bez łaski masz się zatrzymać i przepuścić. 



#47 ~nfo~

~nfo~
  • Goście

Napisano 22 listopad 2018 - 22:29

Jeszcze raz zabiorę głos, tym razem mam uwagi do wpisu kolegi z RB:

 

Bartosz Czarniecki z Rowerowego Białegostoku tłumaczy, że – podobnie jak na wielu innych nowych skrzyżowaniach – pieszym i rowerzystom zielone światło zapala się później (lub w tym samym czasie) niż zielona strzałka dla kierowców, którzy skręcają w prawo.

Gdyby strzałka zapalał się później, kierowca widziałby, że piesi i rowerzyści weszli już na przejście – podkreśla.

 

 

Odnoszę wrażenie że kolega czytał knigu ale widział w niej figu...

Czy kolega pierwszy raz widzi na oczy nowe skrzyżowanie? to jest kilka pasów na każdej z dwóch jezdni, często jest też wysepka rozdzielająca, więc jak można to wszystko widzieć tylko w połowie ? tak w połowie bo kolega widzi tylko zieloną strzałkę i kierowców wjeżdżających na skrzyżowanie ale zaćmienia dostaje i nie widzi co się dzieje po drugiej stronie ulicy którą przechodzi. A tam też pojawiają się samochody na tym samym przejściu ale nie te które wjeżdżają na zielonej strzałce tylko te co skręcają w prawo bądź w lewo na pełnym zielonym. Co da opóźnienie zielonej strzałki po jednej stronie? a co w tym czasie po drugiej ? zabronić skręcania ? samochodom pozwolić tylko na wprost jeździć i policjanta z karabinem maszynowym postawisz żeby strzelał do tych co skręcają ?
 



#48 ~nfo~

~nfo~
  • Goście

Napisano 22 listopad 2018 - 22:39

Proszę zwrócić uwagę że przejście biegnie przez dwie jezdnie, pierwszą jezdnia samochody wjeżdżają na skrzyżowanie a drugą jezdnią samochody opuszczają skrzyżowanie.

Zielona strzałka jest tylko przy jezdni którą samochody wjeżdżają na skrzyżowanie. Na jezdni którą auta skrzyżowanie opuszczają żadnej strzałki nie ma a przejściem chodzimy/jeździmy w obie strony, nie ma przejść jednokierunkowych że wchodzimy tylko od strony jezdni z zieloną strzałką i przechodzimy w jednym kierunku.

 

Mam nadzieję że wy również dostrzeżecie tą drugą jezdnię i odczepicie się od tej nieszczęsnej zielonej strzałki. Ona jest zawsze tylko po jednej stronie przejścia.



#49 ~dust~

~dust~
  • Goście

Napisano 22 listopad 2018 - 23:52

Proszę zwrócić uwagę że przejście biegnie przez dwie jezdnie, pierwszą jezdnia samochody wjeżdżają na skrzyżowanie a drugą jezdnią samochody opuszczają skrzyżowanie.

Zielona strzałka jest tylko przy jezdni którą samochody wjeżdżają na skrzyżowanie. Na jezdni którą auta skrzyżowanie opuszczają żadnej strzałki nie ma a przejściem chodzimy/jeździmy w obie strony, nie ma przejść jednokierunkowych że wchodzimy tylko od strony jezdni z zieloną strzałką i przechodzimy w jednym kierunku.

 

Mam nadzieję że wy również dostrzeżecie tą drugą jezdnię i odczepicie się od tej nieszczęsnej zielonej strzałki. Ona jest zawsze tylko po jednej stronie przejścia.

 

Ale gmatwasz, jak i we wcześniejszych wypowiedziach. Zielone dla pieszych oznacza pierwszeństwo przed pojazdami. Mam nadzieję, że to zrozumiesz. 



#50 RB_B.Cz

RB_B.Cz

    początkujący

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 11 postów

Napisano 23 listopad 2018 - 10:45

Jeszcze raz zabiorę głos, tym razem mam uwagi do wpisu kolegi z RB:

Kolego ~nfo~, chciałbym zauważyć, że próbowałem już sprawę wyjaśnić w moich wcześniejszych komentarzach. To co poszło do druku, to w zasadzie nie są moje dosłowne wypowiedzi, tylko to, co autor wyniósł z krótkiej i niezobowiązującej rozmowy telefonicznej. Zadzwonił i zapytał czy to my (RB) powiesiliśmy czarne punkty. Powiedziałem, że tak, w ramach Masy Krytycznej. Później chciał się dowiedzieć co jest przyczyną wypadków. Odpowiedziałem, że nie wiem, ale typuję zieloną strzałkę, bo nic innego do głowy mi nie przychodzi, tak jak panu policjantowi. Sprawę tak na prawdę powinno zbadać miasto i odpowiednie służby - zrobić audyt. Zobaczyć kiedy jest najwięcej zdarzeń i w tym czasie przyjrzeć się skrzyżowaniu. W trakcie rozmowy mówiłem o dwóch sprawach: zielonej strzałce i problemie zbyt późno, w stosunku do samochodów, zapalania się zielonego dla pieszych na "pełnym" zielonym. Autor pomieszał obie sprawy. Tego samego dnia spotkaliśmy się na skrzyżowaniu i wytłumaczyłem mu o co mi chodziło. Wcześniejsze, w stosunku do aut, zielone dla pieszych spowoduje, że będą dalej na przejściu i wzrośnie szansa, że kierowca skręcający ich zobaczy, rowerzysta zaś najprawdopodobniej będzie już na drugiej jezdni. W tym roku już doświadczyłem uroków jednoczesnego zapalania się zielonego i musiałem ratować skakaniem przez kierownicę, bo kierowca skręcający na pełnym zielonym mnie nie widział. A powinien - ścieżka idzie przy samej jezdni, więc idealnie mnie widać w lusterku.  Powinno się też wydłużyć czasy dla pieszych, a nie ustawiać najniższe dopuszczalne w przepisach. Wspominałem też o priorytecie dla komunikacji miejskiej.



#51 ~Piesza~

~Piesza~
  • Goście

Napisano 23 listopad 2018 - 10:51

Dokładnie tak.

Zielona strzałka to warunkowy przejazd przez pierwsze przejście, przez drugie przejedziemy tylko po skręcie w prawo, bo tylko na skręt w prawo pozwala zielona strzałka i nie ma takiej możliwości że trafi się na zielone dla pieszych!

To dlatego Niemcy skopiowali ten przepis i są zachwyceni!

Nie ma wątpliwości że zielona strzałka znacząco zwiększa bezpieczeństwo pieszych na przejściu!

 

Więc o co w zasadzie tu chodzi ? z moich obserwacji chodzi o to że piesi są pewni że jak mają zielone i pojawia się auto to kierowca wjechał na zielonej strzałce, a to przecież totalna bzdura, to piesi nie mają na tyle wyobraźni aby zrozumieć że kierowca na pełnym zielonym świetle skręcając nie tylko w prawego ale również w lewo jest na kolizyjnym kursie z pieszymi!

Tu problem wcale nie dotyczy zielonej strzałki,problemem jest totalna niewiedza pieszych i rowerzystów którzy korzystają z tej samej drogi co kierowcy nie musząc znać nawet podstaw PoRD

 

Jestem pieszą i nie rozumiem, co tu napisałeś.

Nigdy do tej pory nie zastanawiałam się, czy kierowca podjeżdżający do mojego przejścia jest na zielonej strzałce czy nie.

Co powinnam wiedzieć, gdy stoję na przejściu z sygnalizacją świetlną?

1. Stoję na chodniku przed przejściem z czerwonym światłem.

2. W pewnej chwili światło na przejściu zmienia się na zielone.

3, Czy jako piesza mam prawo wejść na przejście, czy nie? I dlaczego?

 

Chciałabym poznać te podstawy PoRD.



#52 ~nfo~

~nfo~
  • Goście

Napisano 23 listopad 2018 - 10:51

Ale gmatwasz, jak i we wcześniejszych wypowiedziach. Zielone dla pieszych oznacza pierwszeństwo przed pojazdami. Mam nadzieję, że to zrozumiesz. 

 

Artykuł jest o rowerzystach i zielonej strzałce.

Próbowałem wyjaśnić skąd samochody biorą się na przejściu w momencie kiedy piesi i rowerzyści mają zielone i te wszystkie opisy miały im uświadomić że nawet ustawowe całkowite zlikwidowanie zielonych strzałek nic tu nie zmieni.



#53 RB_B.Cz

RB_B.Cz

    początkujący

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 11 postów

Napisano 23 listopad 2018 - 10:52

Odnośnie strzałki masz zupełną rację: późniejsze zapalanie strzałki rzeczywiście nic nie da, bo nie może. Ze strzałką są inne problemy. Niestety kierowcy wciąż postrzegają ją jako sygnał zielony, a nie de facto czerwony. Kierowcy nie zatrzymują się przed sygnalizatorem, zwłaszcza ci, którzy myślą, że strzałka zaraz się skończy. Wystarczy wtedy, że na pasie obok stoi autobus, który zasłania rowerzystę jadącego na zielonym z lewej strony.

Kierowcy zainteresowani są tylko kolorem strzałki, a nie sytuacją po obu stronach samochodu. 
Strzałki, tak jak pisałem wcześniej, należy po prostu zlikwidować i nie ma innego wyjścia. Tak wynikałoby przynajmniej ze statystyk w krajach w których strzałki nie ma, czyli wszędzie poza Polską. Strzałka niczego nie wnosi. Bardzo często prawoskrętny są tak krótkie, że zjeżdża z nich 3-4 auta, a wjazd kolejnych blokują samochody oczekujące na pełne zielone na wprost. Strzałki tak na prawdę niczego nie rozładowują. Samochody ewakuujące się w prawo po prostu zwiększą kumulację następnym skrzyżowaniu. Dobroczynny wpływ na pieszych i zachwyty Niemców? Zostałem potrącony na zielonej strzałce i wjeżdżałem z prawej strony, więc nic mnie nie zasłaniało. Trudno mi więc wyobrazić sobie ten dobroczynny wpływ. Kierowca ruszał z zatrzymania, a i tak wpatrzony był tylko w strzałkę i mnie nie zauważył, chociaż byłem obok i jechałem wolno. Sprawa zachwytu Niemców, jak już pisałem, wygląda tak, że może i są zachwyceni, ale tam, z tego co wiem, zielone strzałki są stawiane w miejscach gdzie nie ma kolizji z ruchem pieszym, bo ruch samochodowy jest poprowadzony w innym poziomie. Co najwyżej może dojść do kolizji z samochodem jadącym na swoim zielonym.


Użytkownik RB_B.Cz edytował ten post 23 listopad 2018 - 10:57


#54 RB_B.Cz

RB_B.Cz

    początkujący

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 11 postów

Napisano 23 listopad 2018 - 10:54

Artykuł jest o rowerzystach i zielonej strzałce.

Próbowałem wyjaśnić skąd samochody biorą się na przejściu w momencie kiedy piesi i rowerzyści mają zielone i te wszystkie opisy miały im uświadomić że nawet ustawowe całkowite zlikwidowanie zielonych strzałek nic tu nie zmieni.

Owszem, zmieni - nie będzie możliwości potrącenia nikogo na pierwszym przejściu, bo żaden kierowca nie będzie się gapił w strzałkę, zapominając o Bożym świecie, Zmienią się światła. Piesi / rowerzyści bezpieczne pokonają jezdnię bez obawy, że ktoś ich nie zauważy. Kierowca doczeka pełnego zielonego i spokojnie skręci w prawo na drugie przejście ze świadomością, że tam teraz piesi/rowerzyści mają zielone.
Niestety przepustowość...


Użytkownik RB_B.Cz edytował ten post 23 listopad 2018 - 11:01


#55 ~aspirant barowy~

~aspirant barowy~
  • Goście

Napisano 23 listopad 2018 - 11:03

Zielona strzałka to wymysł polski czyli idio9tyczny.

Zwłaszcza gdy realizują go inżynierowie po politechnikach w Mońkach Filia w Białymstoku.

 

W 99% przypadków jest tak, że tam gdzie są światła są też przyciski.

Pieszy albo rowerzysta naciska przycisk, oznacza to, że przejście jest zajęte i zielona strzałka zapala się dopiero gdy na przejściu jest czerwone, co następuje zazwyczaj po kilku sekundach, bo tak są ustawione światła.

Pieszy albo rowerzysta nie zdążył nacisnąć przed rozpoczęciem cyklu, nie ma zielonego i strzałka może być zapalona.

Tyle, że to niemożliwe do ogarnięcia przez inżynierów po politechnikach w Knyszynie Filia w Białymstoku.

 



#56 RB_B.Cz

RB_B.Cz

    początkujący

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 11 postów

Napisano 23 listopad 2018 - 11:17

W 99% przypadków jest tak, że tam gdzie są światła są też przyciski.

Niby masz rację.
Niestety z moich obserwacji wynika, iż pomimo SZR, na wielu przejściach przyciski, jak i radary po prostu nie działają. Wygląda na to, że ustawione są cykle "stałoczasowe" uwzględniające prawdopodobnie natężenie ruchu samochodowego, ale nie reagujące na sygnały od pieszych rowerzystów. W takich wypadkach można by było co prawda zupełnie zlikwidować strzałkę, ale przepustowość ....
Przy okazji SZR, czy jet tu ktoś kto się orientuje, czy system potrafi na kamerze rozpoznać rowerzystę stojącego na lewoskręcie. Pętle indukcyjne w Białymstoku tego nie potrafią i nie zapalają zielonego, jeśli za mną nie stoi samochód. Na wielu skrzyżowaniach łapię się na tym, że czekam dwie zmiany świateł i jadę w lewo po przejściu dla pieszych, kiedy oni mają zielone i potem kombinuję, jak z chodnika zjechać znowu na jezdnię.


Użytkownik RB_B.Cz edytował ten post 23 listopad 2018 - 11:21


#57 ~aspirant barowy~

~aspirant barowy~
  • Goście

Napisano 23 listopad 2018 - 11:44

Niby masz rację.
Niestety z moich obserwacji wynika, iż pomimo SZR, na wielu przejściach przyciski, jak i radary po prostu nie działają. Wygląda na to, że ustawione są cykle "stałoczasowe" uwzględniające prawdopodobnie natężenie ruchu samochodowego, ale nie reagujące na sygnały od pieszych rowerzystów.

Przyciski działają, tyle, że muszą być wciśnięte przed rozpoczęciem cyklu.

Wciskasz gdy cykl już trwa, twoje zgłoszenie chęci przejścia zostanie zasygnalizowane dopiero w następnym cyklu.

Konia z rzędem temu kto odgadnie kiedy rozpoczyna się cykl zmiany świateł.

Drugiego konia temu kto odgadnie co miał na myśli autor idi9otycznego rozwiązania polegającego na tym, że na tym samym przejściu, podzielonym na dwie części, na jednej jest przycisk a na drugiej nie ma go.



#58 ~dust~

~dust~
  • Goście

Napisano 23 listopad 2018 - 11:59

Artykuł jest o rowerzystach i zielonej strzałce.

Próbowałem wyjaśnić skąd samochody biorą się na przejściu w momencie kiedy piesi i rowerzyści mają zielone i te wszystkie opisy miały im uświadomić że nawet ustawowe całkowite zlikwidowanie zielonych strzałek nic tu nie zmieni.

 

Jeżeli powodem wypadków jest możliwość przejazdu pojazdów na warunkowej strzałce to zlikwidowanie jej zapobiegnie całkowicie - w 100%. Inna możliwość, że pojazd wjedzie na przejście przy zielonym jest skręt pojazdu na zielonym świetle i przecięcie przejścia, które też posiada zielone światło. Zielone jest do jazdy na wprost i skręt w prawo na zielonym jest warunkowy. Warunek to przepuszczenie pieszych/rowerzystów, którzy także posiadają zielone światło. Oba skręty są warunkowe.

 

p.s.: osobiście uważam, że powinny być strzałki zielone blaszane, kiedyś takie były :) Żółte migające w godzinach zerowego ruchu. Należy jednak pamiętać, że pieszy/rowerzysta to świętość w mieście, jeżeli do zdarzenia dochodzi na przejściach to jest to tylko wstyd dla kierowców.



#59 ~nfo~

~nfo~
  • Goście

Napisano 23 listopad 2018 - 12:32

...p.s.: osobiście uważam, że powinny być strzałki zielone blaszane, kiedyś takie były...

 

Popieram 100%.

To daje identyczny efekt jak całkowite zlikwidowanie zielonych strzałek: za każdym razem kierowca skręcający w prawo będzie trafiał na pieszych na drugim przejściu...

.

A tak przy okazji: jest na mieście wiele takich skrzyżowań gdzie jest zielona strzałka warunkowego skrętu ale przejścia tam żadnego nie ma

 

(a nawet takie kuriozum jak skręt w prawo z Sitarskiej w Poleską gdzie zielona strzałka jest przed przejazdem kolejowym ale przejścia tam nie ma i przy odrobinie szczęścia i w nagrodę za 100% zgodną z przepisami jazdę można zaliczyć "szlaban na dachu pod zieloną strzałką").



#60 ~dust~

~dust~
  • Goście

Napisano 23 listopad 2018 - 12:41

Popieram 100%.

To daje identyczny efekt jak całkowite zlikwidowanie zielonych strzałek: za każdym razem kierowca skręcający w prawo będzie trafiał na pieszych na drugim przejściu...

.

A tak przy okazji: jest na mieście wiele takich skrzyżowań gdzie jest zielona strzałka warunkowego skrętu ale przejścia tam żadnego nie ma

 

(a nawet takie kuriozum jak skręt w prawo z Sitarskiej w Poleską gdzie zielona strzałka jest przed przejazdem kolejowym ale przejścia tam nie ma i przy odrobinie szczęścia i w nagrodę za 100% zgodną z przepisami jazdę można zaliczyć "szlaban na dachu pod zieloną strzałką").

 

Przejście dla pieszych jest jedną z możliwości którą należy wziąć pod uwagę aby warunkowo włączyć się do ruchu. 

 

Na czystym skrzyżowaniu jeżeli skręcamy w prawo i na jezdni po prawej nie istnieją pasy dla pieszych ale mimo to jakiś pieszy wchodzi na jezdnie posiada pierwszeństwo przed nami - tak z ciekawostek. Chyba, że się przepisy zmieniły :) 





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych