Skocz do zawartości

Zaloguj przez Facebook Rejestracja

Najnowsze tematy

Wyświetl nową zawartość »


73 odpowiedzi w tym temacie

#21 ~Fizyczny~

~Fizyczny~
  • Goście

Napisano 21 listopad 2018 - 12:44

Zielone šwiatło nie upoważnia wjazdu na skrzyżowanie,jeżeli jest niemożliwy przejazd.Pieszy ma pierwszeństwo przejścia na przejściu,nie rowerzysta.A rowerzysta ma obowiązek być widoczny i po upewnieniu się że ma bezpieczny przejazd wjechać na skrzyżowanie drogą dla rowerów. A policja powinna wymagač oświetlenia rowerów przynajmiej w godzinach zmierzchu i nocy.

#22 ~kazik~

~kazik~
  • Goście

Napisano 21 listopad 2018 - 13:15

Powinno się znieść karanie kierowców za potrącenie rowerzystów!



#23 ~oleś~

~oleś~
  • Goście

Napisano 21 listopad 2018 - 13:19

Należy promować akcję - "rowery na tory"!



#24 ~wiola~

~wiola~
  • Goście

Napisano 21 listopad 2018 - 13:29

Rowerzysta pędzi prosto na skrzyżowanie, nigdy nie zwolni, nie zatrzyma się, bo on ma zielone i pierwszeństwo, rowerzyści zamiast wymagać od innych powinni zacząć od siebie! 



#25 ~dAS~

~dAS~
  • Goście

Napisano 21 listopad 2018 - 13:37

a ja proponuję przebudowę i zrobienie tam wiaduktu,przecież aż się tam prosiło aby Zwierzyniecka szła dołem, a Kaczorowskiego górą- nawet tam jest wzniesienie!Szkoda,że o tym nie pomyślano



#26 ~Kierowco-pieszy-rowerzysta~

~Kierowco-pieszy-rowerzysta~
  • Goście

Napisano 21 listopad 2018 - 13:39

Ciekawe rzeczy: jeśli auto na zielonej strzałce ruszy równolegle z pieszymi i rowerzystami czekającymi przy przejściu to nie wiem jakim cudem miałby zdążyć wjechać na pasy przed nimi. Przecież rowerzysta / pieszy stoi przy krawędzi i w momencie zapalenia się zielonego wystarczy zrobić krok i już jest na pasach a kierowca auta zanim wrzuci pierwszy bieg, ruszy, skręci to minie spokojnie 10 - 15 s. a wtedy pieszy już jest pewnie w połowie pasów a rowerzysta to i pewnie po drugiej stronie.



#27 ~Rose~

~Rose~
  • Goście

Napisano 21 listopad 2018 - 13:51

Powinno się znieść karanie kierowców za potrącenie rowerzystów!


Stuknij się w ten głupi łep. Kierowców obowiązuje zatrzymanie się przed przejściem i drogą rowerową.

#28 RB_B.Cz

RB_B.Cz

    początkujący

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 11 postów

Napisano 21 listopad 2018 - 14:12

Dzień dobry,
specjalnie zarejestrowałem się, bo gdybym miał włosy, to by mi się zjeżyły w trakcie czytania artykułu, jak i samych komentarzy.
W artykule pojawił bardzo poważny błąd, wynikający prawdopodobnie ze sposobu w jaki rozmawialiśmy. Była to krótka rozmowa przez telefon na podstawie której autor przytoczył słowa niby wypowiedziane przeze mnie. Wypowiedzi nie autoryzowałem i nie sądzę, żeby były to dokładnie zdania które powiedziałem. Mówiłem nie o tym, że światło pieszym zapala się później niż  zielona strzałka samochodom, tylko o tym, że samochodom zielony sygnał zapala się zbyt wcześnie.
Chodziło mi od wie różne rzeczy: czas zapalania się zielonego dla pieszych/rowerzystów i samochodów na tej samej relacji i druga sprawa: o problem z zieloną strzałką.
Odnośnie pierwszego zagadnienia, to uważam, że sygnał zielony samochody powinny dostawać o sekundę, dwie później, jak jest to na Kalinowskiego przy Grochowej. Tam zielone samochody dostają z małym opóźnieniem i rowerzysta jest już po drugiej stronie jezdni, kiedy auta dopiero ruszają. Proste, bezpieczne, działa, utrudnień w ruchu nie zarejestrowano. Dodatkowo uważam, że same czasy dla pieszych są zbytnio wyśrubowane. Nic dziwnego, że ludzie starsi i niedołężni mają problem z przejściem na drugą stronę, skoro sprawna fizycznie osoba ledwo zdąża przejść jezdnię, zanim nie zapali się czerwone.
cdn...



#29 RB_B.Cz

RB_B.Cz

    początkujący

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 11 postów

Napisano 21 listopad 2018 - 14:15

Druga sprawa to zielona strzałka. W brew temu co można przeczytać w artykule nie uważam, że zmiana czasu jej zapalania zmienia cokolwiek. Zielona strzałka nie powoduje konfliktu na tej samej relacji, bo zielona strzałka wtedy się nie zapala - wtedy samochody, tak jak i piesi/rowerzyści mają zielone. Konflikt powstaje na przecięciu się relacji, zwłaszcza kiedy rowerzysta jadąc na zielonym jest skutecznie zasłaniany przez autobus stojący na buspasie. Wystarczy dodać do tego manierę polskich kierowców, którzy uważają zieloną strzałkę, za zielone a nie czerwone światło i mamy przepis na potrącenie.
Problem zielonych strzałek można rozwiązać tylko w jeden sposób - likwidując je. Zielone strzałki, poza Polską są tylko chyba w Niemczech, ale tam tylko w miejscach, gdzie ruch samochodowy nie przecina się z ruchem pieszym. Wiem, że teraz dla większości z Was podniosą się włosy. Co? Likwidować? Tak - nie ma innego wyjścia. Zyski z zielonych strzałek są niewielkie, bo tak naprawdę zwalniamy kawałek pasa, który przeważnie stoi pusty do następnego cyklu zielonego, a powodujemy kumulację pojazdów na kolejnym skrzyżowaniu. Zaś ceny bezpieczeństwa niechronionych uczestników nie da się zmierzyć w sekundach.
Polska jest w czołówce najniebezpieczniejszych krajów europejskich i bez odważnych i niepopularnych decyzji tego nie zmienimy. Punkt widzenia zazwyczaj zmienia się kiedy tragedia dotknie kogoś nam bliskiego, ale czy naprawdę jesteśmy na to skazani?



#30 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 21 listopad 2018 - 14:23

Światło zielone powinno się zapłać w tym samym momencie. Wtedy kierwca ruszając widzi że rowerzyści również mają zielone. Z tego co pamietam kiedyś zawsze tak było. Teraz często się zdarza tak, że zielone na początku zapala się dla samochodów a dopiero po kilku sek. dla pieszych czy rowerzystów. I to właśnie doprowadza do niebezpiecznych sytuacji. A może by tak pomyśleć o obowiązkowym OC dla rowerzystów?!

 

OC za symboliczną złotówkę i naklejka na ramę z nr polisy to byłby przełom w walce z tą szarańczą.

Na razie nic nie można zrobić bo nie da się rowerzysty w żaden sposób zidentyfikować jako uczestnika ruchu.

 

Co się tyczy strzałek i normalnych świateł, to najpierw przypomnijmy rowerzystom że kierowca przejeżdża przez DWA przejścia, zarówno wtedy jak jedzie prosto i wtedy jak skręca na skrzyżowaniu, to jest kluczem do rozwiązania problemu, ogarnięcie wreszcie problemu że jest rzeczą nieuniknioną kolizja pieszych/rowerzystów z samochodami. Strzałka jest tylko przed PIERWSZYM, kiedy wjeżdża na skrzyżowanie, a potem obowiązują już zasady ogólne i nie ma żadnego obowiązku zatrzymania STOP przed wjazdem na drugie przejście opuszczając skrzyżowanie.



#31 RB_B.Cz

RB_B.Cz

    początkujący

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 11 postów

Napisano 21 listopad 2018 - 14:29

Lepiej byłoby, gdyby Rowerowy Białystok wziął się za edukację rowerzystów jak prawidłowo poruszać się po mieście, a nie próbują poustawiac istniejące przepisy i rozwiazania pod siebie czyli garstkę entuzjastów dwóch kółek. Tych rowerzystów znających przepisy i realia jest może z 20% ogółu. Reszta to motłoch bez wiedzy, umiejętności i rozumu. Większe uprawnienia i ustępstwa dla takiego motłochu będą skutkowały większa liczba ofiar.

RB zajmuje się edukacją rowerzystów na tyle na ile może. Piętnujemy jeżdżenie po chodnikach i przejściach dla pieszych. Staramy się przybliżać przepisy i bezpieczne zachowania. Robimy to na naszej stronie www i profilu FB. Nie jest to łatwe, bo poza wiedzą i chęcią jej przekazania, nie posiadamy niczego innego, co by nam w tym pomogło. Jesteśmy organizacją pozarządową. Działamy w oparciu o własne pieniądze wyciągnięte z rodzinnych budżetów. Nie mamy lokalu z salą wykładową. Jeśli chcecie nas wspomóc w lepszym edukowaniu, to możecie przesyłać darowizny pieniężne na rachunek stowarzyszenia lub np. udostępnić nam lokal, albo nawiązać z nami współpracę jako np. instytucja edukacyjna. Spróbujemy wtedy edukować lepiej - bardziej kompleksowo.  Przyślijcie np. 1 zł za każdego nieprzepisowo jadącego rowerzystę, a my postaramy się te pieniądze jak najlepiej spożytkować :)

Odnosząc się do wypowiedzi poprzednika, to fakty są takie, że ponad 70% rowerzystów posiada zdany egzamin państwowy na prowadzenie innych niż rower pojazdów. Z tego co Pan pisze wynika więc, że większość "motłochu bez wiedzy, umiejętności i rozumu" to jednak kierowcy, którzy  mają prawo jazdy i na co dzień poruszają się również samochodami.
 



#32 RB_B.Cz

RB_B.Cz

    początkujący

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 11 postów

Napisano 21 listopad 2018 - 14:33

Strzałka jest tylko przed PIERWSZYM, kiedy wjeżdża na skrzyżowanie, a potem obowiązują już zasady ogólne i nie ma żadnego obowiązku zatrzymania STOP przed wjazdem na drugie przejście opuszczając skrzyżowanie.

Jeśli jest strzałka, to na drugim przejściu piesi mają czerwone, więc nie ma problemu drugiego przejścia - jest tylko problem strzałki i niezatrzymywania się przed sygnalizatorem.
Kiedy piesi na drugim przejściu mają zielone, to strzałka już się nie pali, a pali się normalne zielone dla samochodów.



#33 RB_B.Cz

RB_B.Cz

    początkujący

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 11 postów

Napisano 21 listopad 2018 - 14:53

lepiej niech rowerzysta zejdzie z roweru i sprawdzi czy nic nie jedzie.
 

 

Jak rowerzyści nie będą wjeżdżać na przejścia dla pieszych to będzie bezpiecznie.

 

Podobają mi się komentarze i dodam ze każdy rowerzysta powinien się zatrzymać przed przejściem.

Jeżdżą na przejściach dla pieszych gdzie im nie wolno. Nagminnie przejeżdżają na całkowitym czerwonym bo ciężko im się zatrzymać a później bieda i pretensje.

Pieszy ma pierwszeństwo przejścia na przejściu,nie rowerzysta.

Chciałbym zaznaczyć, że artykuł dotyczy nie jakiegoś wyimaginowanego, a konkretnego skrzyżowania, z sygnalizacja i przejazdami dla rowerów będących przedłużeniem dróg dla rowerów, a nie przejściami dla pieszych i chodnikami. Konflikty w tym dotyczą prawidłowo jadących rowerzystów, więc dla jakości dyskusji proponuję, abyśmy skupili się na faktach, a nie na stereotypach.
 

RB-stok nie widzi albo nie chcą widzieć. Kij ma dwa końce. Pozdrawiam prawdziwych rowerzystów :)

RB widzi i mówi o tym. Ale jeśli chcemy zgonić rowerzystów z chodników, to musimy jako kierowcy zachowywać się na jezdni tak, żeby ci rowerzyści nie bali się jezdnią jechać. Ten kij rzeczywiście ma dwa końce. Niestety bardziej boli kierowców, bo np. należałoby zacząć przestrzegać ograniczeń prędkości  i właściwego odstępu od rowerzysty oraz patrzeć w lusterka, zwłaszcza w prawe. A to niestety zbyt duże wyrzeczenia dla większości z nas.



#34 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 21 listopad 2018 - 16:36


Co się tyczy strzałek i normalnych świateł, to najpierw przypomnijmy rowerzystom że kierowca przejeżdża przez DWA przejścia, zarówno wtedy jak jedzie prosto i wtedy jak skręca na skrzyżowaniu, to jest kluczem do rozwiązania problemu, ogarnięcie wreszcie problemu że jest rzeczą nieuniknioną kolizja pieszych/rowerzystów z samochodami. Strzałka jest tylko przed PIERWSZYM, kiedy wjeżdża na skrzyżowanie, a potem obowiązują już zasady ogólne i nie ma żadnego obowiązku zatrzymania STOP przed wjazdem na drugie przejście opuszczając skrzyżowanie.

Wygrałeś konkurs na bzdurę stulecia.

Gdy zapala się zielona strzałka, to na prostopadłym przejściu(pierwszym) jest czerwone dla pieszych a strzałka oznacza WARUNKOWY przejazd przez drugie przejście.

Cała nadzieja, że jesteś z Hajnówki i do Białegostoku nie przyjedziesz.



#35 ~aspirant barowy~

~aspirant barowy~
  • Goście

Napisano 21 listopad 2018 - 16:48

Dodatkowo uważam, że same czasy dla pieszych są zbytnio wyśrubowane. Nic dziwnego, że ludzie starsi i niedołężni mają problem z przejściem na drugą stronę, skoro sprawna fizycznie osoba ledwo zdąża przejść jezdnię, zanim nie zapali się czerwone.
cdn...

Czas dla pieszych wynikają z idi9otycznego sposobu ich wyliczania.

Jakiś ma9toł wymyślił, że piesi zbierają się przed przejściem, wciskają przycisk (jeśli mają szczęście i zrobią to przed rozpoczęciem cyklu to załapują się na ten cykl, jeśli nie to czekają na następny) i przechodzą.

Mają na to tyle sekund ile wynika z wzoru - długość przejścia / przez prędkość 6km/ godz.

Jeżeli wejdą na przejście gdy zielone pali się już 2 sekundy, to kończy na czerwonym.

To jest problem nie do przeskoczenia, w Polsce nie do przeskoczenia.



#36 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 21 listopad 2018 - 17:35

Przepisy ruchu obowiązują wszystkich użytkowników dróg. Ileż to razy rowerzyści skarżą się na kierowców a wystarczy obserwować jedno przejście nawet z przejazdem dla rowerów ile to razy rowerzyści bezkarnie łamią przepisy. Ale cóż jeżeli uważają że mają szansę z 1,5 t żelastwa to życzę powodzenia.

#37 ~pol~

~pol~
  • Goście

Napisano 21 listopad 2018 - 17:40

Oj pseudo kierowcy , rajdowcy, niespełnieni mistrzowie toru wschodzący Białystok. Ten ma się zatrzymać, ten zwolnić , sprawdzić , zgoda , każdy normalny tak robi , ale zastanówcie się co wy robicie za kierownicą swoich pseudo bolidów, czy również zwalniacie gdy macie zielone światło, czy zatrzymujecie się na żółtym, czy zatrzymujecie się na strzałce w lewo i najważniejsze  czy przestrzegacie ograniczeń prędkości ? To są pytania retoryczne , bo każdy kto korzysta z dróg wie jak jest , to nie rowerzyści nie piesi , nie drzewa tylko głupota kierowców zabiła w zeszłym roku ponad trzy tysiące osób.



#38 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 21 listopad 2018 - 17:41

Przepisy ruchu obowiązują wszystkich użytkowników dróg. Ileż to razy rowerzyści skarżą się na kierowców a wystarczy obserwować jedno przejście nawet z przejazdem dla rowerów ile to razy rowerzyści bezkarnie łamią przepisy. Ale cóż jeżeli uważają że mają szansę z 1,5 t żelastwa to życzę powodzenia.

Gdy na kilku skrzyżowaniach wprowadzono system rejestrujący jazdę na czerwonym, to okazało się, że kierowców nie znających elementarnych zasad jest bez liku.

Na szczęście 1,5 tony żelastwa nie ma szans z drzewem, życzę powodzenia.



#39 ~gość~

~gość~
  • Goście

Napisano 21 listopad 2018 - 20:35

Rowerzysta pędzi prosto na skrzyżowanie, nigdy nie zwolni, nie zatrzyma się, bo on ma zielone i pierwszeństwo, rowerzyści zamiast wymagać od innych powinni zacząć od siebie! 

Jakoś kierowcy samochodów jak mają zielone to raczej nie zwalniają, a wręcz przeciwnie dodają gazu, czyżby tam obowiązują inne zasady i na 1005 nikt jemu nie wyjedzie na drogę. Dla czego pieszy mając zielone światło ma przepuszczać tych co jadą na czerwonym, tylko dla tego że jest większy i mocniejszy, no i pewnie jemu bardziej się śpieszy. 



#40 ~gość~

~gość~
  • Goście

Napisano 21 listopad 2018 - 20:41

OC za symboliczną złotówkę i naklejka na ramę z nr polisy to byłby przełom w walce z tą szarańczą.

Na razie nic nie można zrobić bo nie da się rowerzysty w żaden sposób zidentyfikować jako uczestnika ruchu.

 

Co się tyczy strzałek i normalnych świateł, to najpierw przypomnijmy rowerzystom że kierowca przejeżdża przez DWA przejścia, zarówno wtedy jak jedzie prosto i wtedy jak skręca na skrzyżowaniu, to jest kluczem do rozwiązania problemu, ogarnięcie wreszcie problemu że jest rzeczą nieuniknioną kolizja pieszych/rowerzystów z samochodami. Strzałka jest tylko przed PIERWSZYM, kiedy wjeżdża na skrzyżowanie, a potem obowiązują już zasady ogólne i nie ma żadnego obowiązku zatrzymania STOP przed wjazdem na drugie przejście opuszczając skrzyżowanie.

Do momentu kiedy piesi mają czerwone światło, kiedy zapala się im zielone to kierowca znajduje się na jezdni na której obowiązuje go czerwone światło, co oznacza że musi się zatrzymać przed przejściem.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych