Skocz do zawartości

Zaloguj przez Facebook Rejestracja

Najnowsze tematy

Wyświetl nową zawartość »


54 odpowiedzi w tym temacie

#41 ~nfo~

~nfo~
  • Goście

Napisano 05 grudzień 2018 - 16:55

... zielona strzałka nie powodowała, nie powoduje i nigdy nie będzie powodowała bezpieczeństwa pieszych na przejściu. ...

 

Zrozum, bezpieczeństwo nie polega na tym że kierowca ma przepychać swoje auto przez przejście, zielona strzałka daje właśnie to że tego auta NIE MA kiedy pieszy przechodzi, bo przejechało warunkowo na zielonej strzałce. 

Czy potrafisz zrozumieć to że brak tego samochodu w momencie kiedy wchodzi pieszy to jest właśnie ta poprawa o której cały czas piszę ? 

Nie będzie strzałki to auto zawsze będzie musiało przejechać przez przejście w momencie kiedy pieszy ma zielone.

Przemyśl to wszystko jeszcze raz.



#42 ~nfo~

~nfo~
  • Goście

Napisano 05 grudzień 2018 - 17:08

... Jesteśmy zgodni, że na przejściu równoległym zielona strzałka bezpieczeństwa pieszych nie poprawia - piesi mają czerwone. Natomiast, idąc twoim tokiem rozumowania, na przejściu prostopadłym, jeżeli piesi już mają czerwone i stoją, w jaki magiczny sposób ona poprawia ich bezpieczeństwo? Przecież piesi i tak stoją, mając czerwone i przynajmniej teoretycznie nie mogą wejść na przejście. Mieszasz i motasz. ...

 

Już chyba wiem gdzie popełniasz błąd w rozumowaniu.

Dam ci przykład: bandyta napada na policjanta, aby zwiększyć jego bezpieczeństwo to wg Ciebie trzeba ubrać policjanta w kamizelkę kuloodporną i dać mu kask.

Wg mnie skuteczniejszym będzie odebranie broni bandycie i obezwładnienie go.

 

Teraz przenosząc ten wątek do naszej dyskusji: najlepszym rozwiązaniem będzie jeśli samochód i pieszy się nie spotkają.

 

Teraz mnie rozumiesz ?



#43 lurker

lurker

    VIP

  • Użytkownicy
  • 1280 postów

Napisano 05 grudzień 2018 - 17:21

zielona strzałka daje właśnie to że tego auta NIE MA kiedy pieszy przechodzi, bo przejechało warunkowo na zielonej strzałce. 

Czy potrafisz zrozumieć to że brak tego samochodu w momencie kiedy wchodzi pieszy to jest właśnie ta poprawa o której cały czas piszę ?

Czy ty sugerujesz, że zielona strzałka pozwala WSZYSTKIM chcącym skręcić w prawo zjechać ze skrzyżowania zanim piesi dostaną zielone? Jeśli tak, to rzeczywiście pomysł Rowerowego Białegostoku jest bez sensu. Przecież jak jest zielone na wprost, to wszyscy jadą na wprost i nikt nie chce w prawo, bo wszyscy w prawo pojechali już na zielonej strzałce.
A nie, czekaj...



#44 ~nfo~

~nfo~
  • Goście

Napisano 05 grudzień 2018 - 18:03

Czy ty sugerujesz, że zielona strzałka pozwala WSZYSTKIM chcącym skręcić w prawo zjechać ze skrzyżowania zanim piesi dostaną zielone? Jeśli tak, to rzeczywiście pomysł Rowerowego Białegostoku jest bez sensu. Przecież jak jest zielone na wprost, to wszyscy jadą na wprost i nikt nie chce w prawo, bo wszyscy w prawo pojechali już na zielonej strzałce.
A nie, czekaj...

 

Oczywiście że nie wszyscy na strzałce skręcą w prawo tak samo jak nie wszyscy przejdą w pierwszej fali ( ci co stali i czekali na zmianę świateł)

Przyczyny zostały wymienione, dajmy na to przed tym co skręcał stało auto które z tego pasa jechało na wprost.

Ale w warunkach dużego miasta i w godzinach szczytu liczy się każde auto które przejedzie przez skrzyżowanie.

Znowu rzucam konkretny przykład: skręt w prawo z Grochowej w Lipową w stronę Św. Rocha. Tam nawet pierwsze duże auto które skręcając w prawo zatrzyma się aby przepuścić pieszych na przejściu blokuje auta które jadą na wprost. I auta które skręcają w tym miejscu w prawo wcale nie utkną na następnych światłach bo na tym odcinku mieści się dużo sklepów, banków, instytucji. To wielkie ułatwienie pozwolić im skręcić w Lipową na strzałce bo muszą znacząco zwolnić szukając miejsca parkingowego. O tym nikt nie pamięta albo nie chce pamiętać, liczy się tylko czas i bezpieczeństwo rowerzystów. Nikt nie chce nawet przyjąć do wiadomości że takie nastawienie znacząco utrudnia funkcjonowanie innym, gdzieś musi być ten złoty środek, lepiej jak ustąpi i jeden i drugi niż jeden ma wymuszać na drugim.



#45 ~gość~

~gość~
  • Goście

Napisano 05 grudzień 2018 - 21:06

 

Teraz dochodzi do absurdu (z powodu nadgorliwej interpretacji żadnej wyników  milicji) że od kierowcy wymaga się zatrzymania przed strzałką na jezdni na której w ogóle nie ma przejścia (przytoczyłem przykład strzałki na Sitarskiej przed przejazdem kolejowym przy skręcie w prawo w Poleską) I w efekcie zamiast zatrzymania na linii P-14 przed skrętem w Poleską (do tego zobowiązywałby "pełny: STOP czyli znak B-20) musimy bezsensownie zatrzymać się przed zieloną strzałką tuż przed przejazdem kolejowym.

 

Po pierwsze, nie zatrzymujesz się przed zieloną strzałką, tylko przed czerwonym światłem na wprost.

Po drugie, jeżeli pas jest do jazdy na prost i w prawo, to kierowca skręcający ma możliwość wcześniej opuścić ten pas i nie blokować tych co jadą na wprost.



#46 ~gość~

~gość~
  • Goście

Napisano 05 grudzień 2018 - 21:11

 

Problematyczne jest to przejście prostopadłe, bo tam piesi mają zielone gdy zapala się strzałka, ale czy zawsze ? bo chyba zauważyłeś że teraz na większości skrzyżowań zielone dla pieszych jest skrócone, zapala się czerwone dla pieszych i wszyscy stoją, zarówno piesi jak i kierowcy. W tym właśnie momencie zielona strzałka dla kierowców poprawia płynność ruchu i nie koliduje z pieszymi na tym przejściu.

 

Często jest tak gdy jest oddzielna sygnalizacja do skrętu w lewo.



#47 ~gość~

~gość~
  • Goście

Napisano 05 grudzień 2018 - 21:16

Jeszcze jedno zdanie tytułem uzupełnienia.

Zielona strzałka już od bardzo dawna zapala się z dużym opóźnieniem, auta mogą jechać w momencie kiedy piesi już zdążyli przejść, a co więcej, na niektórych skrzyżowaniach gaśnie ona kilka sekund przed zielonym aby...

....no właśnie, aby skręcający w prawo nie trafił na przejście w momencie zmiany na zielone pieszym.

Więc ktoś już pomyślał o tym, to zostało wyliczone tak aby nie doszło do sytuacji o której jest artykuł.

 

Pomyślał ktoś jak były kamery na skrzyżowaniach, wielu kierowców nie zdąży przejechać na tej strzałce, zwłaszcza jak trzeba jeszcze przepuścić samochody jadące w poprzek, jak działały kamery to kierowcy woleli przeczekać strzałkę żeby nie zaliczyć zdjęcia z kwitkiem do zapłaty.



#48 ~gość~

~gość~
  • Goście

Napisano 05 grudzień 2018 - 21:23

Zrozum, bezpieczeństwo nie polega na tym że kierowca ma przepychać swoje auto przez przejście, zielona strzałka daje właśnie to że tego auta NIE MA kiedy pieszy przechodzi, bo przejechało warunkowo na zielonej strzałce. 

Czy potrafisz zrozumieć to że brak tego samochodu w momencie kiedy wchodzi pieszy to jest właśnie ta poprawa o której cały czas piszę ? 

Nie będzie strzałki to auto zawsze będzie musiało przejechać przez przejście w momencie kiedy pieszy ma zielone.

Przemyśl to wszystko jeszcze raz.

Pod warunkiem że skręca 1 samochód, a nie jeszcze co najmniej kilka za nim.



#49 ~gość~

~gość~
  • Goście

Napisano 05 grudzień 2018 - 21:30

Oczywiście że nie wszyscy na strzałce skręcą w prawo tak samo jak nie wszyscy przejdą w pierwszej fali ( ci co stali i czekali na zmianę świateł)

Przyczyny zostały wymienione, dajmy na to przed tym co skręcał stało auto które z tego pasa jechało na wprost.

Ale w warunkach dużego miasta i w godzinach szczytu liczy się każde auto które przejedzie przez skrzyżowanie.

Znowu rzucam konkretny przykład: skręt w prawo z Grochowej w Lipową w stronę Św. Rocha. Tam nawet pierwsze duże auto które skręcając w prawo zatrzyma się aby przepuścić pieszych na przejściu blokuje auta które jadą na wprost. I auta które skręcają w tym miejscu w prawo wcale nie utkną na następnych światłach bo na tym odcinku mieści się dużo sklepów, banków, instytucji. To wielkie ułatwienie pozwolić im skręcić w Lipową na strzałce bo muszą znacząco zwolnić szukając miejsca parkingowego. O tym nikt nie pamięta albo nie chce pamiętać, liczy się tylko czas i bezpieczeństwo rowerzystów. Nikt nie chce nawet przyjąć do wiadomości że takie nastawienie znacząco utrudnia funkcjonowanie innym, gdzieś musi być ten złoty środek, lepiej jak ustąpi i jeden i drugi niż jeden ma wymuszać na drugim.

Ci inni to oczywiście kierowcy samochodów, nikt o nich nie myśli, ciągle się utrudnia im życie, przecież im się tak bardzo zawsze śpieszy, piesi i rowerzyści jakoś sobie poradzą, 



#50 ~SNAFU~

~SNAFU~
  • Goście

Napisano 07 grudzień 2018 - 07:33

Już chyba wiem gdzie popełniasz błąd w rozumowaniu.

Dam ci przykład: bandyta napada na policjanta, aby zwiększyć jego bezpieczeństwo to wg Ciebie trzeba ubrać policjanta w kamizelkę kuloodporną i dać mu kask.

Wg mnie skuteczniejszym będzie odebranie broni bandycie i obezwładnienie go.

 

Teraz przenosząc ten wątek do naszej dyskusji: najlepszym rozwiązaniem będzie jeśli samochód i pieszy się nie spotkają.

 

Teraz mnie rozumiesz ?

Zielona strzałka zwiększa bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów wtedy, gdy nie świeci się, albo w ogóle jej nie ma. A jeśli świeci się ona w momencie, gdy piesi i tak mają czerwone i nie mogą wejść na przejście, to w żaden sposób ona tego bezpieczeństwa nie poprawia. Bo jej nie ma. Proste. To jest twój tok rozumowania. Komu piesi mają dziękować za to wiekopomne rozwiązanie? Szkoda tylko, że tak późno zrozumiałeś tę prostą rzecz, którą cały czas próbuję ci wytłumaczyć.



#51 ~nfo~

~nfo~
  • Goście

Napisano 07 grudzień 2018 - 12:57

Zielona strzałka zwiększa bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów wtedy, gdy nie świeci się, albo w ogóle jej nie ma. A jeśli świeci się ona w momencie, gdy piesi i tak mają czerwone i nie mogą wejść na przejście, to w żaden sposób ona tego bezpieczeństwa nie poprawia. Bo jej nie ma. Proste....

 

Idąc tokiem twojego rozumowania to obwodnice też nie poprawiają bezpieczeństwa.

No bo jak skoro tych samochodów w mieście nie ma ?

 

Tak samo jest ze strzałką, ona nie tylko poprawia płynność ruchu w godzinach szczytu gdzie każde jedno auto przejechane przez skrzyżowanie ma istotny wpływ na długość tworzących się korków,

dzięki niej samochody warunkowo jadą kiedy ty stoisz i czekasz na swoje zielone. 

 

A już pisałem wcześniej że wystarczy dwa samochody skręcające w prawo jeden po drugim na normalnym zielonym aby zablokować pas tym jadącym na wprost. I stoi kierowca za przejściem bo świata się zmieniły i wpatruje się czy inni już ruszyli bo sam sygnalizator już przejechał i nie widzi zmiany świateł.



#52 ~gość~

~gość~
  • Goście

Napisano 07 grudzień 2018 - 20:30

Idąc tokiem twojego rozumowania to obwodnice też nie poprawiają bezpieczeństwa.

No bo jak skoro tych samochodów w mieście nie ma ?

 

Tak samo jest ze strzałką, ona nie tylko poprawia płynność ruchu w godzinach szczytu gdzie każde jedno auto przejechane przez skrzyżowanie ma istotny wpływ na długość tworzących się korków,

dzięki niej samochody warunkowo jadą kiedy ty stoisz i czekasz na swoje zielone. 

 

A już pisałem wcześniej że wystarczy dwa samochody skręcające w prawo jeden po drugim na normalnym zielonym aby zablokować pas tym jadącym na wprost. I stoi kierowca za przejściem bo świata się zmieniły i wpatruje się czy inni już ruszyli bo sam sygnalizator już przejechał i nie widzi zmiany świateł.

Może akurat tylko te dwa auta, bo więcej nie zmieści się na łuku, później jeżeli już piszesz o godzinach szczytu to stoją one na tym łuku i przepuszczają samochody jadące w poprzek, mające zielone światło, a w końcu jak już mogą jechać to zapala się zielone pieszym i rowerzystom, no a co dalej to już wiemy, pierwszeństwo ma silniejszy. 



#53 ~nfo~

~nfo~
  • Goście

Napisano 07 grudzień 2018 - 23:19

Może akurat tylko te dwa auta, bo więcej nie zmieści się na łuku, później jeżeli już piszesz o godzinach szczytu to stoją one na tym łuku i przepuszczają samochody jadące w poprzek, mające zielone światło, a w końcu jak już mogą jechać to zapala się zielone pieszym i rowerzystom, no a co dalej to już wiemy, pierwszeństwo ma silniejszy. 

 

No i proszę,

200% prawdy, jest pełne zielone światło i jest zablokowany pas do jazdy na wprost bo akurat dwa samochody stanęły na łuku bo chcą jechać w prawo.

Gdyby jeden z nich przeskoczył na warunkowej zielonej to 10 innych spokojnie pojechałoby na wprost.

Jest strzałka jest jazda (w dużym mieście gdzie jest duży ruch)

 

Normalnie zostałem podbudowany tym wpisem,

a już myślałem że skończy się jak zwykle, czyli kosmos to co piszę.



#54 ~gość~

~gość~
  • Goście

Napisano 08 grudzień 2018 - 19:54

No i proszę,

200% prawdy, jest pełne zielone światło i jest zablokowany pas do jazdy na wprost bo akurat dwa samochody stanęły na łuku bo chcą jechać w prawo.

Gdyby jeden z nich przeskoczył na warunkowej zielonej to 10 innych spokojnie pojechałoby na wprost.

Jest strzałka jest jazda (w dużym mieście gdzie jest duży ruch)

 

Normalnie zostałem podbudowany tym wpisem,

a już myślałem że skończy się jak zwykle, czyli kosmos to co piszę.

Myślę że źle zrozumiałeś mój wpis, ewentualnie zrozumiałeś tak jak chciałeś, gdybyś właściwie zrozumiał nie był byś za bardzo podbudowany i wyszło by jak zwykle.



#55 ~SNAFU~

~SNAFU~
  • Goście

Napisano 10 grudzień 2018 - 12:10

Idąc tokiem twojego rozumowania to obwodnice też nie poprawiają bezpieczeństwa.

No bo jak skoro tych samochodów w mieście nie ma ?

 

Tak samo jest ze strzałką, ona nie tylko poprawia płynność ruchu w godzinach szczytu gdzie każde jedno auto przejechane przez skrzyżowanie ma istotny wpływ na długość tworzących się korków,

dzięki niej samochody warunkowo jadą kiedy ty stoisz i czekasz na swoje zielone. 

 

A już pisałem wcześniej że wystarczy dwa samochody skręcające w prawo jeden po drugim na normalnym zielonym aby zablokować pas tym jadącym na wprost. I stoi kierowca za przejściem bo świata się zmieniły i wpatruje się czy inni już ruszyli bo sam sygnalizator już przejechał i nie widzi zmiany świateł.

Szanowny interlokutorze. Ja dyskutuję z tobą na podane przez ciebie stwierdzenie, ze zielona strzałka znacząco poprawia bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów na przejściach/przejazdach rowerowych. W swoich wpisach próbujesz udowodnić tę tezę twierdząc, że dzieje się tak, gdy ta strzałka świeci się w momencie, gdy piesi i rowerzyści mają światło czerwone na sygnalizatorze, ewentualnie, gdy tej strzałki nie ma. Odpowiedz zatem, w jaki sposób zielona strzałka powoduje wzrost bezpieczeństwa pieszych na przejściach, a nie w jaki sposób brak zielonej strzałki powoduje wzrost bezpieczeństwa pieszych na przejściach. Zauważasz tę subtelną różnicę? Jeśli wyjaśnisz wszystkim, którzy czytają ten wątek tę skomplikowaną dla ciebie kwestię, przejdziemy do następnego punktu, który bardzo chętnie i często wymieniasz, a mianowicie tezę o poprawie płynności ruchu w godzinach szczytu. Skup się na jednej odpowiedzi, jeśli byłbyś tak uprzejmy. A tak to wychodzi misz-masz, poplątanie z pomieszaniem, że w końcu sam nie ogarniasz tematu.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych