Skocz do zawartości

Zaloguj przez Facebook Rejestracja

Najnowsze tematy

Wyświetl nową zawartość »


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 ~ADAM~

~ADAM~
  • Goście

Napisano 27 czerwiec 2017 - 07:15

Dlaczego o samochodach elektrycznych jest w Parkowaniu na Chama ?

A teraz autorze wspaniale , właśnie jadę do Amsterdamu i wraca za tydzień, proszę o auto elektryczne i jedziemy razem !

Gdzie cie autorze mogę spotkać , wyjazd w przyszłym tygodniu.

A teraz to co ja wiem . Zasięg auta elektrycznego to max ok 400 km . Potem trzeba auto ładować prądem czas ładowania takich baterii to ok 10 godzin, czyli 

jadąc do Amsterdamu ok1450 km , mamy 3 postoje po 10 godzin i 15 godzin jazdy razem to 45 godzin czyli 2 DOBY, autem typu hybryda czy spalinowym to 3 razy szybciej.

I CO ROBIĆ GDY AUTKO SIĘ ŁADUJE TE 10 GODZIN.

Auta elektryczne może i owszem ale nadaja się do jazdy w miescie czy wyjazdu na działkę np. jakieś 100-150 km od domu. Na razie to takie auta to są na etapie zasięgu aut spalinowych sprzed 100lat.



#2 Doradca Instytutu OŚ

Doradca Instytutu OŚ

    absolutnie początkujący

  • Użytkownicy
  • 1 postów

Napisano 24 listopad 2017 - 02:06

Dlaczego o samochodach elektrycznych jest w Parkowaniu na Chama ?

A teraz autorze wspaniale , właśnie jadę do Amsterdamu i wraca za tydzień, proszę o auto elektryczne i jedziemy razem !

Gdzie cie autorze mogę spotkać , wyjazd w przyszłym tygodniu.

A teraz to co ja wiem . Zasięg auta elektrycznego to max ok 400 km . Potem trzeba auto ładować prądem czas ładowania takich baterii to ok 10 godzin, czyli 

jadąc do Amsterdamu ok1450 km , mamy 3 postoje po 10 godzin i 15 godzin jazdy razem to 45 godzin czyli 2 DOBY, autem typu hybryda czy spalinowym to 3 razy szybciej.

I CO ROBIĆ GDY AUTKO SIĘ ŁADUJE TE 10 GODZIN.

Auta elektryczne może i owszem ale nadaja się do jazdy w miescie czy wyjazdu na działkę np. jakieś 100-150 km od domu. Na razie to takie auta to są na etapie zasięgu aut spalinowych sprzed 100lat.

 

Panie Adamie 

 

Faktycznie obecnie pojazdy elektryczne przez wzgląd na brak odpowiedniej infrastruktury ładowania spełniają swoją funkcję najlepiej w terenach miejskich. Jednak już za 3 lata w Polsce powstanie sieć stacji ładowania, które z całą pewnością rozwiążą problemy w podróżowaniu na dłuższe dystanse. Nie sądzi Pan, że mimo wszystko w miastach takie pojazdy są bardzo dobrym proekologicznym rozwiązaniem?

 

Tomek,
Doradca online Instytutu Ochrony Środowiska
 
elektromobilnapolska.pl


#3 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 24 listopad 2017 - 08:57

W Polsce może się i przesiadają na elektryczne ,ale u nas w Bialistoko dalej to samo rządzą   15-20  letnie TDI  od Niemca który tylko do kościoła jezdził,  z przebiegami 300-400 tysięcy i więcej, "auta" które ledwo się kupy trzymają,ale  to wieśwagen, audi lub bmw przecież to duma Podlasia.



#4 Herbatnik

Herbatnik

    ekspert

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 479 postów

Napisano 24 listopad 2017 - 13:25

A ja mam pytania do eko-świrów:

1. Jak przeciętny mieszkaniec bloku, który mieszka powyżej partera ma ładować samochód, który nie stoi nawet pod blokiem a na parkingu który jest minimum 100 m od mieszkania? Ma się do latarni podłączyć? Co ze śmieszkami, którzy przetną kabel ładujący? Czy samochód naładuję w góra parę minut? Bo tyle czasu zajmuje dotankowanie paliwa do pełna... za pięćdziesiąt. "Ale prąd jest tani!" Woda też, ale czy pojedziesz na samej wodzie? W obecnych czasach, gdzie każdemu się spieszy to chyba nie. Wodorowy samochód elektryczny to jest rozwiązanie, ale w chwili obecnej jest za drogie.

 

2. Najtańszy nowy samochód spalinowy kupisz za 40-50 tys zł, hybrydę 80 tys, czysty elektryk - 120 tys. Przeciętnego Kowalskiego ledwo stać na budżetowy pojazd jeśli zaoszczędzi parę lat wyrzekając się jakichkolwiek wydatków, choćby do przeżycia. Leasing nie wchodzi w grę. Po co więc przeciętny Kowalski ma wyrzekać się dobra znacznie dłużej niż w przypadku zwykłego auta, którego prosty Janusz Mechanik naprawi w trymiga? Wymiana baterii w Toyotach to koszt 7 tys zł!

 

3. Przy okazji baterii - Jak produkowane są baterie litowo-jonowe, które są wykorzystywane w obecnych samochodach hybrydowych i elektrycznych? Chodzi mi o emisję szkodliwych związków na pojemność baterii. Podpowiem: na pewno nie jest tak, że im więcej baterii tym mniej emisji. No i sam recykling zużytych akumulatorów.

 

4. Czemu eko-samochody wyglądają tak paskudnie? Nie mam na myśli hipersamochodów pokroju 918 czy P1, ale takie "przeciętne" i3, Leaf czy Prius? "Nie patrzysz na swoje auto jeśli jedziesz" Może i nie, ale na postoju albo wysiadając z auta? Stojąc na światłach nie zwracasz uwagi na brzydotę?





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych