Skocz do zawartości

Zaloguj przez Facebook Rejestracja

Najnowsze tematy

Wyświetl nową zawartość »


49 odpowiedzi w tym temacie

#41 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 03 styczeń 2017 - 10:05

(...)

 

Lotnisko w Białymstoku musi być blisko bo będzie miało słabą ofertę (pewnie kilka lotów dziennie) i konkurencję (Okęcie i Modlin), więc musi zaoferować coś czego tamte nie mają - m.in. krótki czas dojazdu i szybką odprawę.

 

Budowanie lotniska w Topolanach to skazywanie go na śmierć na etapie projektu. Żuki - Kowalowce to również średni pomysł.

 

A KTO powiedział,że na Podlasiu środkowo-północnym port lotniczy ma być w Białymstoku ?!?!?!?!?

Przeciwnie, infrastruktura Podlasia raczej wyklucza lokalizację portu lotniczego w mieście Białystok i logicznie wypada wskazać Suwałki.

Tam bowiem powstanie węzeł komunikacyjny (skrzyżowanie tras komunikacyjnych) czyli drogowej Via Carpathii (wg ostatnich ustaleń Rzeszów-Lublin-Marki-Łomża-Suwałki) oraz Rail Baltica a więc istnienie Portu Lotniczego Suwałki jest jak najbardziej logicznie uzasadnione. 

Białystok został wykluczony z infrastruktury komunikacyjnej skutkiem zaniedbań i gnuśności swoich włodarzy, którzy WIELOKROTNIE mieli szansę zrealizować inwestycje w taki sposób, aby Białystok był w centrum szlaków komunikacyjnych lub na głównych kierunkach. Niestety to juz jest nie do naprawienia. Do Portu Lotniczego Suwałki dojedziecie koleją przez Sokółkę :D  :D  :D



#42 z_okolicy

z_okolicy

    aktywny

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 193 postów

Napisano 03 styczeń 2017 - 10:50

"Zaś Białystok nigdy N. Jorkiem, Londynem a nawet małym Stokholmem nie będzie. Albo będzie-jak wybudujecie swój port lotniczy w mieście z tablicą informacyjną "taki jak w Nowym Jorku""

 

No właśnie. Tylko kto zaczął snuć takie porównania?
 



#43 z_okolicy

z_okolicy

    aktywny

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 193 postów

Napisano 03 styczeń 2017 - 10:57

"czyli drogowej Via Carpathii (wg ostatnich ustaleń Rzeszów-Lublin-Marki-Łomża-Suwałki)"
Przestańcie powtarzać (za Truskolaskim) te bzdury. Via Carpatia nie zmienia przebiegu. Nie Polska go ustalała i nie Polska może go zmienić.
Lotnisko musi być blisko największego miasta regionu bo to ono będzie generowało na nim ruch. Suwałki latają z Kowna lub Wilna oraz z Warszawy, Łomża z Warszawy. Białystok i okoliczne miejscowości będą "dostarczycielami" pasażerów dla ewentualnego lotniska.



#44 ~Magda~

~Magda~
  • Goście

Napisano 03 styczeń 2017 - 11:31

Lotnisko w Suwałkach , to będzie chyba nie dla Polaków tylko Litwinów.

 



#45 ~DL~

~DL~
  • Goście

Napisano 03 styczeń 2017 - 12:56

Lotnisko w Suwałkach zamiast w Białymstoku, to tak, jakby powiedzieć "po co lotnisko w Warszawie mogło być w Ostrołęce".✈

#46 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 03 styczeń 2017 - 13:53

"Zaś Białystok nigdy N. Jorkiem, Londynem a nawet małym Stokholmem nie będzie. Albo będzie-jak wybudujecie swój port lotniczy w mieście z tablicą informacyjną "taki jak w Nowym Jorku""

 

No właśnie. Tylko kto zaczął snuć takie porównania?
 

A KTO dał przykład portów lotniczych w centrum miast rzekomo mających poprzeć pomysł lotniska na Krywlanach?

Odpowiem: Szanowny Dyskutant



#47 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 03 styczeń 2017 - 14:07

"czyli drogowej Via Carpathii (wg ostatnich ustaleń Rzeszów-Lublin-Marki-Łomża-Suwałki)"
Przestańcie powtarzać (za Truskolaskim) te bzdury. Via Carpatia nie zmienia przebiegu. Nie Polska go ustalała i nie Polska może go zmienić.
Lotnisko musi być blisko największego miasta regionu bo to ono będzie generowało na nim ruch. Suwałki latają z Kowna lub Wilna oraz z Warszawy, Łomża z Warszawy. Białystok i okoliczne miejscowości będą "dostarczycielami" pasażerów dla ewentualnego lotniska.

 

Mylisz się GRUNTOWNIE.

1. Przebieg Via Carpathia (od Salonik do Kłajpedy) ustalony został rzeczywiscie przez KE ale już odcinki "krajowe" (przebiegające przez konkretne państwa są w gestii rządów tych państw). Obecny polski rząd oficjalnie nie neguje przebiegu Via Carpathii śledem S-19 czyli przez Choroszcz. Jednak nieoficjalnie z powodu braku środków finansowych i spodziewanych ograniczeń budżetowych przygotowuje przebieg Carpathii przez Rzeszów-Lublin-Obwodnica Marek-Ostrów Mazowiecka-Łomża-Suwałki-Kłajpeda. Oczywiście przysięgają,że jak tylko będą pieniądze to "wybuduje się" S-19. Otóż nie "wybuduje się" bo takich pieniędzy Polska nie ma i szybko mieć nie będzie :huh:  :huh:  :huh:

2.Lotnisko MUSI być w Białymstoku? A to DLACZEGO? Przecież Suwałki mają w zasięgu Skandynawię, mogą powalczyć o przejęcie destynacji Wilna i Kowna bo mają Via Carpathię i Via Balticę. A CARGO? tutaj dopiero jest żyła złota bo Suwałki mogą gromadzić ładunki przysłane koleją i transportem samochodowym z całego południa Europy i wysyłać mostem powietrznym na północ i na wschód Europy aż za Ural. Białystok nigdy nie będzie mieć takich możliwości czego dowodzi kwękanie na temat ilości pasażerów, kosztów utrzymania , długości pasa itp i ogólnie braku koncepcyjnego myślenia. Jedynym argumentem jest bycie dużym miastem. W dzisiejszych czasach to argument tyle śmieszny co niepoważny.



#48 z_okolicy

z_okolicy

    aktywny

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 193 postów

Napisano 03 styczeń 2017 - 15:14

"Przebieg Via Carpathia (od Salonik do Kłajpedy) ustalony został rzeczywiscie przez KE"
"Obecny polski rząd oficjalnie nie neguje przebiegu Via Carpathii śledem S-19"
"Jednak nieoficjalnie..."
 
Aha, nieoficjalnie. I pewnie tylko ty o tym wiesz.
 
"Przecież Suwałki mają w zasięgu Skandynawię"
 
Że niby ktoś ze Skandynawii będzie korzystał z lotniska w Suwałkach?
 
"mogą powalczyć o przejęcie destynacji Wilna i Kowna"
 
Chyba przy pomocy armii.
 
"bo mają Via Carpathię i Via Balticę"
 
Na razie to nic nie mają. I jeszcze długo nic nie będą miały.
 
"A CARGO? tutaj dopiero jest żyła złota bo Suwałki mogą gromadzić ładunki przysłane koleją i transportem samochodowym z całego południa Europy i wysyłać mostem powietrznym na północ i na wschód Europy aż za Ural."
 
Czyli do Suwałk można coś dowieźć koleją i TIRami a 100 km dalej do Białego już nie? Widziałeś mapę drogowo-kolejową Polski? Pomijam już absurd wiezienia czegoś przez pół Europy do Suwałk (po ciągle kiepskich drogach) żeby to wpakować do samolotu. Jak komuś zależy na czasie to wysyła od razu powietrzem, a jak na "taniości" to lądem.
 
Jedyne lotniska w Polsce ze znaczącym (i tak małym w porównaniu z zachodnią Europą) cargo to Warszawa i Katowice. Zastanów się dlaczego.
 
Wszystkie lotniska są w pobliżu dużych miast bo na ruchu pasażerskim się opierają. Lotniska głównie cargo istnieją ale jest ich bardzo niewiele np. Lipsk lub Memphis.
 
Nie posiadasz podstawowej wiedzy z tematu, o którym piszesz. Nie chodzi tu o wiedzę fachowca tylko amatora, który interesuje się danym tematem. Wymyślasz niemożliwe sytuacje (cargo lotnicze w Suwałkach!!!) nie mające analogii na świecie.

 

Konczę bo darmowe edukowanie ciebie to strata czasu.



#49 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 03 styczeń 2017 - 16:27

W przeciwieństwie do Ciebie Szanowny Dyskutancie zawodowo zajmuję się portami lotniczymi i ich infrastrukturą a w związku z tym nie zamierzam brnąć w tę dyskusję z Dyskutantem bo przypomina ona chocholi taniec z ignorantem . Nie mam zamiaru PRZEKONYWAĆ nieprzekonanych i nieznanych mi ludzi lecz mam nadzieję, że tych moich kilka uwag będzie głosem w dyskusji o porcie lotniczym na Podlasiu. W związku ze swoją pracą odwiedziłem większość portów lotniczych w Europie więc wszystko co napisałem opiera się osobistej obserwacji lotniczych potęg komunikacyjnych zarówno co do budowania portów lotniczych jak też ich u.r.u.chamiania oraz późniejszej eksploatacji.

Bardzo Dziękuję za Dyskusję i życzę powodzenia

 



#50 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 03 styczeń 2017 - 22:46

@Piotrek87

Masz rację że wiele osób lata samolotami, ale musisz wziąć pod uwagę fakt że latanie samolotem jest mocno ograniczone. Można sobie latać turystycznie, biznesowo, kiedy bierzesz w walizkę trochę ciuchów i jakiś bagaż podręczny i to połowę mogą z tego wywalić, wszystko ograniczone wagowo, bilety są drogie, jak chcesz tanio musisz znać konkretny termin i kupić bilet w obie strony. Do busa wsiadasz pakujesz co chcesz, nikt ciebie nie kontroluje. Piszesz o ludziach którzy pracują za granicą, wielu z tych ludzi próbuje się tam czegoś dorobić, oszczędzają każdy grosz, wiele rzeczy kupują tam bo jest taniej i przywożą do Polski, do samolotu tego często nikt nie pozwoli wziąć, tylko busem się wozi. Masa przewoźników autobusy, busy, kursują tam i z powrotem, oznacza to że mają kogo wozić. Sam znam wiele osób które do UK jeżdżą busami a nie samolotem.





Dodaj odpowiedź



  



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: gość

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych