Skocz do zawartości

Zaloguj przez Facebook Rejestracja

Najnowsze tematy

Wyświetl nową zawartość »

konwencja pis


51 odpowiedzi w tym temacie

#21 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 28 kwiecień 2019 - 20:02

Zrób se  puku nie kataną czyli nożem   paluszkiem w pustą łepetyne

Merytorycznie, prawie jak na dzisiejszej konwencji.



#22 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 28 kwiecień 2019 - 20:35

Pisząc bida z nędzą pisałem o konwencji i że PIS olał podlaskie.

A tak przy okazji podaj przykład, że to nie miasta wielkości Białegostoku i większe. a miejscowości typu "białostocka nędza" są motorem postępu. Taki program próbował zrealizować Pol Pot i realizuje koreański Kim.

 

Gubisz się w rozumowaniu i czytani co się do ciebie pisze...

W historii Polski i Polaków (innych nacji i krajów też) nie było przypadku by małe wsie czy też miasteczka odegrały rolę kulturotwórczą czy industrialną. Kraków, Wilno, Lwów, Warszawa a nawet Grodno były założone na prawie magdeburskim czyli niemieckim. Tam właśnie zaistniał samorząd, podatek miejski, ratusz i wiele wiele innych cech nowoczesności, które trwają do dzisiaj. Potem w rolniczej "Polszcze" też pojawił się przemysł ale wyłącznie w miastach!!! Dopiero po tym ten rozwój poszedł na wschód do Wielkiego Księstwa Litewskiego. Oznacza to, że dzisiaj łatwiej kijem zawrócić Wisłę niż rozwinąć bardziej Białystok niż Warszawę, Poznań, Wrocław czy 3City... Tyle tylko, że ciemny białostocki lud wierzy, że jest własnie odwrotnie: Białystok będzie motorem postępu bo dostanie drogę ekspresową, po której południe Europy będzie wozić towary do portu Kłajpeda . Co ma mieć z tego Białystok , prosty białostocki lud nie zapytał...



#23 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 29 kwiecień 2019 - 06:54

Gubisz się w rozumowaniu i czytani co się do ciebie pisze...

W historii Polski i Polaków (innych nacji i krajów też) nie było przypadku by małe wsie czy też miasteczka odegrały rolę kulturotwórczą czy industrialną. Kraków, Wilno, Lwów, Warszawa a nawet Grodno były założone na prawie magdeburskim czyli niemieckim.

Bredzisz. Założono na prawie niemieckim bo Niemcy zawsze byli sto lat przed Polską. Stworzyli prawo, które było dobre pod warunkiem, że nie gmerano w nim.

Dynamiczny rozwój Białegostoku zaczął się po wybudowaniu kolei Petersburg Warszawa.

Kolej już jest, teraz kolej na drogi. Problemem jest to, że to nie "car" decyduje o wybudowaniu a "polskie elity", czyli na dwoje babka wróżyła.

Nadzieja w tym, że Niemcy pomogą dokończyć.



#24 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 29 kwiecień 2019 - 08:09

Bredzisz. Założono na prawie niemieckim bo Niemcy zawsze byli sto lat przed Polską. Stworzyli prawo, które było dobre pod warunkiem, że nie gmerano w nim.

Dynamiczny rozwój Białegostoku zaczął się po wybudowaniu kolei Petersburg Warszawa.

Kolej już jest, teraz kolej na drogi. Problemem jest to, że to nie "car" decyduje o wybudowaniu a "polskie elity", czyli na dwoje babka wróżyła.

Nadzieja w tym, że Niemcy pomogą dokończyć.

 

To był "dynamiczny" rozwój Białegostoku???? Chyba waść żartujesz!!!! Dynamicznie to rozwinęła się wówczas diaspora żydowska, która stanowiła prawie 70 procent obywateli miasta i to ona utworzyła w nim przemysł włókienniczy. A dlaczego inne miasta położone wzdłuż kolei petersburskiej nie rozwinęły się dzięki niej dynamicznie np. Czyżew, Szepietowo, Małkinia, Łapy, Sokółka? Dlaczego pozostały klepiskami biedy i zacofania a jedynie budynki dworcowe świadczą o tej linii kolejowej? Powiedz też dlaczego przy obecnie zbudowanych drogach ekspresowych nie wybuchają doliny krzemowe i oazy postępu oraz dobrobytu?   Ja odpowiem na wszelki wypadek: bo drogi ekspresowe są po to by przelecieć przez region (tranzyt) a nie po to by tam "rozwijać " cokolwiek. Jak są zabudowane ekranami to kierowcy nawet nie wiedzą za bardzo gdzie są. I jeszcze jedno: pisowska radość z wpisania Via Carpathii na preferencyjną listę unijną co daje jej unijne finansowanie wkrótce zniknie. Bowiem białostoccy pisowcy forsują odnogę Via Carpathii do Kuźnicy przez obszar chroniony Natura 2000 (Puszcza Knyszyńska) a unia nie finansuje łamania unijnego prawa. Czyli będzie jak zawsze...



#25 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 29 kwiecień 2019 - 08:10

Bredzisz. Założono na prawie niemieckim bo Niemcy zawsze byli sto lat przed Polską. Stworzyli prawo, które było dobre pod warunkiem, że nie gmerano w nim.

Dynamiczny rozwój Białegostoku zaczął się po wybudowaniu kolei Petersburg Warszawa.

Kolej już jest, teraz kolej na drogi. Problemem jest to, że to nie "car" decyduje o wybudowaniu a "polskie elity", czyli na dwoje babka wróżyła.

Nadzieja w tym, że Niemcy pomogą dokończyć.

 

To był "dynamiczny" rozwój Białegostoku???? Chyba waść żartujesz!!!! Dynamicznie to rozwinęła się wówczas diaspora żydowska, która stanowiła prawie 70 procent obywateli miasta i to ona utworzyła w nim przemysł włókienniczy. A dlaczego inne miasta położone wzdłuż kolei petersburskiej nie rozwinęły się dzięki niej dynamicznie np. Czyżew, Szepietowo, Małkinia, Łapy, Sokółka? Dlaczego pozostały klepiskami biedy i zacofania a jedynie budynki dworcowe świadczą o tej linii kolejowej? Powiedz też dlaczego przy obecnie zbudowanych drogach ekspresowych nie wybuchają doliny krzemowe i oazy postępu oraz dobrobytu?   Ja odpowiem na wszelki wypadek: bo drogi ekspresowe są po to by przelecieć przez region (tranzyt) a nie po to by tam "rozwijać " cokolwiek. Jak są zabudowane ekranami to kierowcy nawet nie wiedzą za bardzo gdzie są. I jeszcze jedno: pisowska radość z wpisania Via Carpathii na preferencyjną listę unijną co daje jej unijne finansowanie wkrótce zniknie. Bowiem białostoccy pisowcy forsują odnogę Via Carpathii do Kuźnicy przez obszar chroniony Natura 2000 (Puszcza Knyszyńska) a unia nie finansuje łamania unijnego prawa. Czyli będzie jak zawsze...



#26 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 29 kwiecień 2019 - 11:20

To był "dynamiczny" rozwój Białegostoku???? Chyba waść żartujesz!!!! Dynamicznie to rozwinęła się wówczas diaspora żydowska, która stanowiła prawie 70 procent obywateli miasta i to ona utworzyła w nim przemysł włókienniczy.

Bredzisz. Białystok rozwinął się dynamicznie, a że Żydzi byli bardzo dynamiczni to nic dziwnego, że przyczynili się do tego rozwoju w stopniu decydującym.

Poza tym to spuścizna polskiej tradycji niewolnictwa. Chłopi mieli być mówiącymi narzędziami, niczym więcej.

Dlatego w miastach i miasteczkach dominowała ludność wyznania mojżeszowego a "Polacy", których Konopnicka odróżniła od narodu, pisząc polski my naród, polski my lud, pomieszkiwali na wsiach odciętych od świata.

To odcięcie trwa nadal, mentalne odcięcie bo car uwłaszczy a komuna dokończyła przerabiania mówiących narzędzi w "posiadaczy ziemi".



#27 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 29 kwiecień 2019 - 12:01

Bredzisz. Białystok rozwinął się dynamicznie, a że Żydzi byli bardzo dynamiczni to nic dziwnego, że przyczynili się do tego rozwoju w stopniu decydującym.

Poza tym to spuścizna polskiej tradycji niewolnictwa. Chłopi mieli być mówiącymi narzędziami, niczym więcej.

Dlatego w miastach i miasteczkach dominowała ludność wyznania mojżeszowego a "Polacy", których Konopnicka odróżniła od narodu, pisząc polski my naród, polski my lud, pomieszkiwali na wsiach odciętych od świata.

To odcięcie trwa nadal, mentalne odcięcie bo car uwłaszczy a komuna dokończyła przerabiania mówiących narzędzi w "posiadaczy ziemi".

 

No więc Żydzi rozwinęli Białystok pod względem przemysłowym a nie żadna carska kolej. Podobnie jak PRL doktrynersko poprzez partyjne decyzje bez żadnych przesłanek i rachub ekonomicznych nabudował w B-stoku fabryk i fabryczek, gdzie produkowano źle, drogo i nikomu nie potrzebnie!!! Gdy wyginęli Żydzi i upadł PRL Białystok stoczył się do jednego z najbiedniejszych miast w UE. Ale kolej petersburska, wg ciebie źródło rozwinięcia istnieje nadal!!A gdzie podziało się to rozwinięcie?

Z tymi "Polakami" to bredzisz bez opamiętania!!! To szlachta polska nie raczyła zostać mieszczaństwem (zakaz herbowy zajmowania się handlem) i jej miejsce w mieście zajęli Żydzi. Tymczasem szlachta poszła w inteligencję (urzędnicy, nauczyciele, inżynierowie, adwokaci, lekarze) a mieszczanami zostali Żydzi. Nie ma polskich Żydów nie ma polskiego mieszczaństwa są za to chłopi poprzebierani za mieszczan co widać słychać i czuć.



#28 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 29 kwiecień 2019 - 13:44

konwencja w porównaniu do innych w kraju beznadziejna a prowadzący rzeczywiście jak sztubak kaczyński męczył się jak i inni



#29 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 29 kwiecień 2019 - 14:42

No więc Żydzi rozwinęli Białystok pod względem przemysłowym a nie żadna carska kolej.

 

Bredzisz! Bez kolei, nawet Żydzi nie mieliby szans na sprowadzanie surowców i wywóz produktów z białostockich fabryk. Osiołkami nie poradziliby sobie.

 

Ciekawym przykładem na kulturotwórczą rolę budowy kolei jest Władysław Reymont.

Dzięki odszkodowaniu za wypadek, wysokiemu odszkodowaniu, mógł rzucić robotę dróżnika  i poświęcił się pisaniu.

Co prawda dziś to niemożliwe bo orzecznik ZUS za podobny wypadek przyznałby (w najlepszym przypadku) dwa miesiące zwolnienia.



#30 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 29 kwiecień 2019 - 15:00

Bredzisz! Bez kolei, nawet Żydzi nie mieliby szans na sprowadzanie surowców i wywóz produktów z białostockich fabryk. Osiołkami nie poradziliby sobie.

 

Ciekawym przykładem na kulturotwórczą rolę budowy kolei jest Władysław Reymont.

Dzięki odszkodowaniu za wypadek, wysokiemu odszkodowaniu, mógł rzucić robotę dróżnika  i poświęcił się pisaniu.

Co prawda dziś to niemożliwe bo orzecznik ZUS za podobny wypadek przyznałby (w najlepszym przypadku) dwa miesiące zwolnienia.

 

Reymont nie dzięki kolei był kulturotwórczy ale dzięki temu, że po wypadku oszukał ruski ZUS symulując całkowite połamanie żeber i niezdolność do pracy oraz inkasując olbrzymie odszkodowanie!!! Taki był patriota!!!

 

Uprzejmie proszę o wyjaśnienie dlaczego inne miasta i wsie położone przy kolei Petersburskiej nie dokonały tak wielkiego postępu jak Białystok (skoro to ta kolej zdecydowała). Przecież ta kolej miał kilkaset kilometrów czyli musiałaby dać tyle samo km postępu i rozwoju...Jest jakaś odpowiedź na tak postawione pytanie?



#31 ~biały~

~biały~
  • Goście

Napisano 29 kwiecień 2019 - 15:10

konwencja w porównaniu do innych w kraju beznadziejna a prowadzący rzeczywiście jak sztubak kaczyński męczył się jak i inni

Trzeba być złośliwym, aby nie dostrzec w wystąpieniach Pana Prezesa i Pana Premiera wielu pozytywnych perspektyw dla Bialegostoku i Woj. Podlaskiego - Rolnictwo, Turystyka, Komunikacja, Przemysł , Usługi , Uwarunkowania Unijne...Realizacja jest w rekach Samorządów Wojewódzkiego, Powiatowych, Miejskich, Gminnych.

 Majstrowanie przy planowanym przebiegu uzgodnionym z UE -   z Sokółka-Korycin- Jasionówka- Knyszyn- Dobrzyniewo- S8 na Sokólka- Czarna Bialostocka- Białystok może uniemożliwić dokończenie inwestycji.



#32 ~chore~

~chore~
  • Goście

Napisano 29 kwiecień 2019 - 15:13

Reymont nie dzięki kolei był kulturotwórczy ale dzięki temu, że po wypadku oszukał ruski ZUS symulując całkowite połamanie żeber i niezdolność do pracy oraz inkasując olbrzymie odszkodowanie!!! Taki był patriota!!!

 

Uprzejmie proszę o wyjaśnienie dlaczego inne miasta i wsie położone przy kolei Petersburskiej nie dokonały tak wielkiego postępu jak Białystok (skoro to ta kolej zdecydowała). Przecież ta kolej miał kilkaset kilometrów czyli musiałaby dać tyle samo km postępu i rozwoju...Jest jakaś odpowiedź na tak postawione pytanie?

Na naiwnie prowokacyjne pytania - odpowiedzi brak !



#33 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 29 kwiecień 2019 - 15:24

Trzeba być złośliwym, aby nie dostrzec w wystąpieniach Pana Prezesa i Pana Premiera wielu pozytywnych perspektyw dla Bialegostoku i Woj. Podlaskiego - Rolnictwo, Turystyka, Komunikacja, Przemysł , Usługi , Uwarunkowania Unijne...Realizacja jest w rekach Samorządów Wojewódzkiego, Powiatowych, Miejskich, Gminnych.

 Majstrowanie przy planowanym przebiegu uzgodnionym z UE -   z Sokółka-Korycin- Jasionówka- Knyszyn- Dobrzyniewo- S8 na Sokólka- Czarna Bialostocka- Białystok może uniemożliwić dokończenie inwestycji.

 

Ależ to Pan Prezes i Pan Premier złośliwie twierdzili, że Via Carpatia (droga północ-południe) przesunie Białystok na zachód w kierunku Warszawy!!!!

 

Ciekawe co powie ten Piątkowski jak mu unia zamknie kasę za prowadzenie S-19 przez obszar chroniony Puszczy Knyszyńskiej - Natura 2000.

Pewnie naczelnik państwa przełoży go przez kolano i świśnie kablem od żelazka albo ruskim pasem z klamrą.



#34 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 29 kwiecień 2019 - 15:27

Bredzisz! Bez kolei, nawet Żydzi nie mieliby szans na sprowadzanie surowców i wywóz produktów z białostockich fabryk. Osiołkami nie poradziliby sobie.

 

(...)

 

No i przekonałeś mnie do tej kulturotwórczej roli kolei petersburskiej w Białymstoku!!! Ba, trwa ona nawet do dzisiaj bowiem na pytanie co można kupić w kulturotwórczym dzięki kolei Białymstoku, odpowiedź brzmi: bilet do Warszawy!!!  I to własnie dzięki kolei jest!



#35 ~łapiak~

~łapiak~
  • Goście

Napisano 29 kwiecień 2019 - 18:53

Bylo mało miejsca nie wszyscy weszli nawet po zapisach jak coś takiego robicie to z głową a nie aby się odbyło 



#36 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 29 kwiecień 2019 - 20:31

Ależ to Pan Prezes i Pan Premier złośliwie twierdzili, że Via Carpatia (droga północ-południe) przesunie Białystok na zachód w kierunku Warszawy!!!!

 

Ciekawe co powie ten Piątkowski jak mu unia zamknie kasę za prowadzenie S-19 przez obszar chroniony Puszczy Knyszyńskiej - Natura 2000.

Pewnie naczelnik państwa przełoży go przez kolano i świśnie kablem od żelazka albo ruskim pasem z klamrą.

Piątkowski /dokładniej  Piontkowski, żeby Andersówna mogła wymówić jego nazwisko/ wyrzuci ich z PISu. ;)

Dziś odleciał Karski który dziękował mieszkańcom ŁOMRZY.

Wybitny znawca Podlasia po raz pierwszy w życiu pojawił się w naszym województwie..



#37 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 30 kwiecień 2019 - 10:58

Piątkowski /dokładniej  Piontkowski, żeby Andersówna mogła wymówić jego nazwisko/ wyrzuci ich z PISu. ;)

Dziś odleciał Karski który dziękował mieszkańcom ŁOMRZY.

Wybitny znawca Podlasia po raz pierwszy w życiu pojawił się w naszym województwie..

ten  pierwszy bierze co mu każą pełnomocnika na parę miesięcy ministra też weżmie oświaty też na zapchaj dziurę  jest tylko nadzieja że zielinski w jesiennych wyborach będzie szefem pis na podlasiu i tych wszystkich du  polizów jurgla postawi po kątach starostta czy marszałek do wymiany nigdy nie będa wierni jeśli byli za jurglem będą kręcić z platfusami



#38 ~biały~

~biały~
  • Goście

Napisano 30 kwiecień 2019 - 18:09

ten  pierwszy bierze co mu każą pełnomocnika na parę miesięcy ministra też weżmie oświaty też na zapchaj dziurę  jest tylko nadzieja że zielinski w jesiennych wyborach będzie szefem pis na podlasiu i tych wszystkich du  polizów jurgla postawi po kątach starostta czy marszałek do wymiany nigdy nie będa wierni jeśli byli za jurglem będą kręcić z platfusami

Przyslowiowe mleko się rozlało- trzeba ostro dzialać szanowni PIS-owcy i samorządowcy, a nie przeszkadzać w realizacji ustalonych planów transportowych.  Miasta Tykocin, Suraż, Goniądz i inne straciły po zaniechaniu transportu rzecznego, a arteria międzynarodowa S 19 i kolejowa ożywi regiony Woj. Podlaskiego.



#39 ~gosc~

~gosc~
  • Goście

Napisano 01 maj 2019 - 09:38

Przyslowiowe mleko się rozlało- trzeba ostro dzialać szanowni PIS-owcy i samorządowcy, a nie przeszkadzać w realizacji ustalonych planów transportowych.  Miasta Tykocin, Suraż, Goniądz i inne straciły po zaniechaniu transportu rzecznego, a arteria międzynarodowa S 19 i kolejowa ożywi regiony Woj. Podlaskiego.

to właśnie ludzie jurgla forsują tą trasę przez obszar natura 2000 chyba specjalnie by stracić finansowanie UE  



#40 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 01 maj 2019 - 14:32

  Miasta Tykocin, Suraż, Goniądz i inne straciły po zaniechaniu transportu rzecznego, a arteria międzynarodowa S 19 i kolejowa ożywi regiony Woj. Podlaskiego.

Dobre! Tykocin, Suraż, Goniądz to miasta? Portowe?

Nie bierz tego albo choć zmniejsz dawkę!





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych