Skocz do zawartości

Zaloguj przez Facebook Rejestracja

Najnowsze tematy

Wyświetl nową zawartość »


30 odpowiedzi w tym temacie

#21 ~WIR~

~WIR~
  • Goście

Napisano 02 wrzesień 2015 - 15:26

A gdzie Tadzio zatrudni swoich kolegów jak zlikwiduje 2 z 3 spółek?

Dzisiaj ci co są za likwidacją tych 3 spółek chyba mają coś z pamiecią. Poczatek lat 90 jedna spółka MPK całe miasto sparalizowane bo ci co dziś krzyczą likwidowaćspółk(radni PIS),a teraz  ich zaplecze polityczne czyli Solidarność sama chciała podziału MPK.Fanatyczni małolaty PISuarów nie pamięta jak wojsko woziło a ludzie przeklinali i włodarzy miasta i zwiazkowców. z MPK .Chcecie powtórki bo ja nie.



#22 ~olin~

~olin~
  • Goście

Napisano 02 wrzesień 2015 - 15:30

Po pierwsze to komunikacja utrzymywana jest głównie ze sprzedaży biletów. Nie jak mówią "Mieszkańcy" tylko nie wiem którzy przez nas. Pojęcia o komunikacji nie macie i nie wiecie jak to "ciało" żyje. Jak napisał jeden z przedmówców za MPK nie było dobrze. Autobusy jeździły jak im się podobało zresztą do dziś nie brakuje takich zachowań wśród starych kierowców tzw. empekowców. Chcecie dążyć do zagłady czegoś co dobrze działa to dążcie. 



#23 ~BBB~

~BBB~
  • Goście

Napisano 02 wrzesień 2015 - 16:31

Ale co to jest za porównanie z początkiem lat 90-tych ? Nie ma porównania bo to zupełnie inaczej wygląda. Białystok nie jest kilku milionowym miastem, żeby potrzebne byłe aż 3 spółki. To jest sztuczne podtrzymywanie stanowisk dla znajomych władz miasta. Konkurencja żadna tak jak to zostało opisane, skoro właścicielem wszystkich spółek jest miasto. Ceny biletów są jednakowe na wszystkie linie. Jak się zmienia cena to dla wszystkich przedsiębiorstw. Różnica jest taka, że zamiast 1 prezesa i np. 3 członków zarządu/rady nadzorczej, jest 3 prezesów i 9 osób w radzie, które w sumie miesięcznie pobierają prawdopodobnie w granicach 60 tyś zł netto. Jak łatwo policzyć na samym uszczupleniu "władz" spółki można zmniejszyć wydatki o 1/5, już nie mówiąc o administracji i całej świty niepotrzebnych stołków w BKM. Wyjdzie na to, że z 4,4 mln zł wydatków zrobi się 2,2 mln zł.

Zresztą to samo przydałoby się zrobić we wszelkiej maści urzędach od miejskiego na marszałkowskim kończąc. Pozbyć się tych wszystkich "kolesiów", którzy nie mają pojęcia o tym co robią i odcinają kupony.

Zatrudnienie zatrudnieniem, ale to są publiczne pieniądze wyrzucane w błoto.



#24 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 02 wrzesień 2015 - 17:10

Żebyście wybrali Kononowicza to by się żyło lepiej ! Nie byłoby niczego !

#25 Pan Grzegorz

Pan Grzegorz

    Multikonto - Gupik, Mieszkaniec Grabówki, Grzegorz25, Suprasl

  • Użytkownicy
  • 1768 postów

Napisano 02 wrzesień 2015 - 19:46

Konkurencja .. śmiech na sali.

Znajdźcie mi, pośród tych trzech spółek linię konkurencyjną dla 111, dojeżdżającą do Supraśla :)

 

Pomysł z BKMem był dobry, bo miał zapewniać centralizację zarządzania i obsługi. Tylko wykonanie wyszło jak zawsze, bo do trzech już istniejących spółek, doszła czwarta, a i tak wszystkie rządzą się jak chcą.

Trzech różnych dyspozytorów, a jak zadzwoni się do któregoś z problemem to każdy odsyła do BKMu, z kolei BKM odsyła do konkretnej spółki i tak się ta piłeczka odbija.

 

Mam również pytanie (troszkę nie związane z tematem) - dlaczego kupując bilet u kierowcy nie dostajemy potwierdzenia zakupu (paragonu na przykład) ? Kupując w kiosku dostaję paragon, dlaczego kierowcy autobusów nie mają kas fiskalnych ?

konkurencją dla linii 111 jest Voyager , bardzo by mogło pomóc zlikwidowanie tego durnego podziału na I i II strefę oraz dodanie kilku kursów w dni powszedne.



#26 ~gość~

~gość~
  • Goście

Napisano 02 wrzesień 2015 - 20:21

Dzisiaj ci co są za likwidacją tych 3 spółek chyba mają coś z pamiecią. Poczatek lat 90 jedna spółka MPK całe miasto sparalizowane bo ci co dziś krzyczą likwidowaćspółk(radni PIS),a teraz  ich zaplecze polityczne czyli Solidarność sama chciała podziału MPK.Fanatyczni małolaty PISuarów nie pamięta jak wojsko woziło a ludzie przeklinali i włodarzy miasta i zwiazkowców. z MPK .Chcecie powtórki bo ja nie.

Jak już piszesz o tym strajku, to napisz może dla czego strajkowali? To że tak było wówczas nie oznacza że ma się powtórzyć. Trzy spółki również mogą zastrajkować i co wówczas, trzeba będzie zrobić 5.



#27 ~gość~

~gość~
  • Goście

Napisano 02 wrzesień 2015 - 20:25

Po pierwsze to komunikacja utrzymywana jest głównie ze sprzedaży biletów. Nie jak mówią "Mieszkańcy" tylko nie wiem którzy przez nas. Pojęcia o komunikacji nie macie i nie wiecie jak to "ciało" żyje. Jak napisał jeden z przedmówców za MPK nie było dobrze. Autobusy jeździły jak im się podobało zresztą do dziś nie brakuje takich zachowań wśród starych kierowców tzw. empekowców. Chcecie dążyć do zagłady czegoś co dobrze działa to dążcie. 

Zachowanie kierowców to jest brak dyscypliny, jak by mieli kary, akilku poleciało na bruk dla przykładu, to i punktualność się poprawiła i zapewne kultura kierowców. To że ktoś przepracował tam 20 lat nie znaczy że można go traktować ulgowo.



#28 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 03 wrzesień 2015 - 00:56

A ja mam takie pytanie: czemu nasze "kochane" BKM stawia nowy przystanek (514) za znakiem B-36? Może redakcja tym się zainteresuje. Jest to łamanie prawa przez spółkę miejską.



#29 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 03 wrzesień 2015 - 06:19

 

Masz poważne luki w wykształceniu jeżeli nie rozumiesz podstawowych praw rządzących biznesem. Jeżeli chcesz mieć "bylejakość" w komunikacji miejskiej to po połączeniu spółek będziesz miał ją jak w banku. A "dyrekcja" jaka by nie była to i tak spadnie na pierzynę..... a ty będziesz gnił na przystanku jak taki moloch znowu zastrajkuje...

 

Oświeć profesorze , tymi prawami rządzącymi biznesem w tych 4 tak 4 firmach, to jest dyrekcja i 3 oddziały JEDNEJ FIRMY.

 

Jak już piszesz o tym strajku, to napisz może dla czego strajkowali? To że tak było wówczas nie oznacza że ma się powtórzyć. Trzy spółki również mogą zastrajkować i co wówczas, trzeba będzie zrobić 5.

Masz racje dzis kierowcy np zastrajkuja i co 80 pracowników centrali za kierownice i pojedzie wozic mieszkańców.

To nie sa 3 formy niezalezne , to 3 firmy podlegle jednej , ona dzieli dostawy autobusów  itd.



#30 ~MatRaider~

~MatRaider~
  • Goście

Napisano 03 wrzesień 2015 - 12:12

Zrób prawo jazdy na kat. D + przewóz osób - a pieniące żeby w siebie zainwestować są nie małe ( około 8 tys.) , a zarobki są nie wielkie jak na obowiązki.

Czepiacie się do punktualności, a co może nie jeżdżą o czasie? Owszem jeżeli pasażer stanie któremuś kierowcy nad uchem i mówi:" Czy mógłby pan poczekać na tę starszą panią która biegnie?" To co on ma zrobić - jeżeli nie poczeka to wyjdzie na chama który ma wszystko i wszystkich w ., natomiast jeżeli poczeka to będzie jechał opóźniony. 
Kolejna sprawa, nie wiem czy któreś z was widziało w komunikacji miejskiej obecnie kasę fiskalną. taka sytuacja i głupie tłumaczenia: Pasażer/Pasażerka chce kupić bilet normalny który kosztuje 3.50 zł a daje biednemu kierowcy 50 zł - on jej odpowiada- przykro mi nie mam wydać reszty. 

W regulaminie jest dość wyraźnie napisane że kierowca nie ma obowiązku wydawać reszty a pasażer ma zapłacić odliczoną kwotę. 

Tak jak jeden z przedmówców wspomniał o kosztach utrzymania, tak obetnijcie o połowę,to wszystko także linie zamiast około 48 lini autobusowych na 24(w tym linie nocne a weekendy- po co one - przecież to są koszta), jestem naprawdę ciekawy czy będzie się to podobało tym którzy korzystają jedynie z komunikacji miejskiej. Poza tym jeżeli kierowca będzie miał pracować za niecałe 1000 zł miesięcznie to ta komunikacja miejska przestanie istnieć. 


 

Jak łatwo policzyć na samym uszczupleniu "władz" spółki można zmniejszyć wydatki o 1/5, już nie mówiąc o administracji i całej świty niepotrzebnych stołków w BKM. Wyjdzie na to, że z 4,4 mln zł wydatków zrobi się 2,2 mln zł.

Na to bym również nie liczył bo większość nawet nie posiada właściwych uprawnień

 

Masz racje dzis kierowcy np zastrajkuja i co 80 pracowników centrali za kierownice i pojedzie wozic mieszkańców.

Każda spółka jest oddzielna firmą która zatrudnia pracowników(np.kierowców) - podwykonawca , miasto jest właścicielem autobusów.

Konkurencja żadna tak jak to zostało opisane, skoro właścicielem wszystkich spółek jest miasto. Ceny biletów są jednakowe na wszystkie linie. 



#31 ~gość~

~gość~
  • Goście

Napisano 03 wrzesień 2015 - 21:39

Zrób prawo jazdy na kat. D + przewóz osób - a pieniące żeby w siebie zainwestować są nie małe ( około 8 tys.) , a zarobki są nie wielkie jak na obowiązki.

Czepiacie się do punktualności, a co może nie jeżdżą o czasie? Owszem jeżeli pasażer stanie któremuś kierowcy nad uchem i mówi:" Czy mógłby pan poczekać na tę starszą panią która biegnie?" To co on ma zrobić - jeżeli nie poczeka to wyjdzie na chama który ma wszystko i wszystkich w ., natomiast jeżeli poczeka to będzie jechał opóźniony. 


 

To ja może dam inny przykład? kierowca z końcowego wyjeżdża 5 minut przed czasem,, jak jest luźno na ulicach to jedzie szybko i jeszcze nadrabia, później te kilka minut stoi np. na dworcu PKP bo na widukcie ma pomiar czasu, oczywiście będzie punktualnie, ale z tyłu ludzie na przystankach czekają cierpliwie na niego, oczywiście raczej na następny.

Może by tak trochę gęściej poustawiać te mierniki, a nie w 3 miejscach w mieście. 





Dodaj odpowiedź



  



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: bkm, kominikacja, autobusy, urzędnicy, urząd miejski, białystok

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych