Skocz do zawartości

Zaloguj przez Facebook Rejestracja

Najnowsze tematy

Wyświetl nową zawartość »


61 odpowiedzi w tym temacie

#21 ~Babka~

~Babka~
  • Goście

Napisano 07 kwiecień 2015 - 13:36

A ja mam pytanie jak dojechać z Grabówki na Bagnówkę? Proszę mi tu zrobić linię nr 30. Tam mieszka moja synowa. Mam motyw często i niespodziewanie ją nawiedzać.



#22 ~GOŚĆ~

~GOŚĆ~
  • Goście

Napisano 07 kwiecień 2015 - 13:41

a ja mam pytanie do szanownego dyrektora BKM: jak dostać się z os. Białostoczek na cmentarz Miejski, c. Farny, cm. prawosławny czy Cerffura kiedy zlikwidowaliście 27 jadące w tamta stronę? Wcześniej droga taka rzeczoną 27-mką trwała 15 minut, a teraz trzeba jechać 26, 20 lub 102 do Jurowieckiej, tam wsiąść , przejść na 2 światłach na "cudowne" centrum przesiadkowe i poczekać na 100 lub 9 łaskawcy z bkm, żal bo taka przeprawa zajmuje obecnie co najmniej godzinę...ale kogo to obchodzi?

a może metro wybudujemy żeby szanowne państwo mogło się dostać do carefura; żal cztery litery ściska



#23 ~Tomek~

~Tomek~
  • Goście

Napisano 07 kwiecień 2015 - 13:57

Jak to jest, że w Warszawie można ogarnąć kilkakrotnie większą liczbę linii, a w Białymstoku nie? Po stolicy człowiek sprawnie się przemieszcza, a tu czekanie na stada co najmniej 15 minut.



#24 Paulo

Paulo

    ekspert

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 428 postów

Napisano 07 kwiecień 2015 - 13:58

To co się ostatnio dzieje z rozkładem jazdy to tylko woła o pomstę do nieba.
 

Ale co ja poradzę na mudżahedinów betonu w tym mieście.



#25 ~Heniek~

~Heniek~
  • Goście

Napisano 07 kwiecień 2015 - 14:08

Powiem tak trzeba użyć mózgu żeby ułożyć dobry rozkład jazdy, ale jak widać nikt takiego czegoś nie ma i wychodzi tak jak widać. Brak słów...



#26 ~jane599~

~jane599~
  • Goście

Napisano 07 kwiecień 2015 - 14:14

Przykładowo: chcąc dojechać z przystanku Prez. Kaczorowskiego / Zwierzyniecka na przystanek Sienkiewicza / Ryska albo trzeba biec przez przejścia, bo 3, 6, 16 podjeżdżają wszystkie razem albo czekaj 15-20 minut na następne



#27 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 07 kwiecień 2015 - 14:38

Hahaha LUDZIE CO WY PISZECIE !???

''Jeszcze się taki nie urodził , który by wszystkim dogodził " . 

Sam pomysł "stada" może i dobry , jednak w praktyce nierealny ! Wystarczy 5 minut spóźnienia jednego autobusu , i mamy armagedon , rozjechany rozkład i korek na pół miasta.

Poza tym o czym tu mowa , że szlachta musi czekać 15 minut ? Nie macie większych problemów ?

Idąc waszym tokiem rozumowania każda linia powinna kursować z częstotliwością co minutę , wówczas hrabiostwo było by usatysfakcjonowane.



#28 BSTOK 5 - Białystok na 5

BSTOK 5 - Białystok na 5

    Piszę co myślę.

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 265 postów

Napisano 07 kwiecień 2015 - 14:40

(1/2)

Autobusy nie powinny jeździć stadami. Przesiadanie się z jednego do drugiego autobusu przyjeżdżającego na przystanek o tej samej porze to fikcja. O wiele lepszym rozwiązaniem byłoby wysiąść i poczekać 3-5 minut. Przyjazd 5-6 autobusów na raz na głównych ciągach komunikacyjnych powoduje to że pojazdy nie mieszczą się w zatokach. Jak w takim przypadku mówić o przesiadce? Jak mogę się przesiąść się do pierwszego autobusu gdy mój jest na przystanku jako trzeci : po pierwsze nie zdążę dobiec, po drugie nie wiem jaki pojazd jest przed i za sąsiednim pojazdem. 

 

Co do kolejnych poruszanych w artykule stwierdzeń pełna zgoda. Nie może być tak by wszystkie linie jeździły dookoła zahaczając o wszystkie możliwe punkty docelowe w okolicy. 

Należy wyróżnić linie "szkieletowe" , o dużej częstotliwości i nieskomplikowanej trasie ,które mają zapewnić dojazd głownie do centrum. Są to linie: 1,3,5,9,10,14,16,(19),21,24, oraz podmiejskie 100,101,102,103,104,105,106,(107),(111).

Są też linie okrężne, kursujące "dookoła świata", po osiedlach, z wydłużonym czasem przejazdu (sięgającym nawet 60-70 min), długim czasem dojazdu do centrum, przeważnie tylko o nie zahaczające, kursujące "pod drzwi". Charakteryzujące się niską częstotliwością, przeważnie niską frekwencją poza szczytem i w dni wolne od pracy. Często są to linie obsługiwane wyłącznie autobusami jednoczłonowymi. Do tych zaliczyłbym:2,4,6,7,8,11,12,13,15,17,18,20,22,23,25,26,27, 28,29. 

 

Problemem tych ostatnich jest niestety zbyt mała częstotliwość szczególnie w dni wolne od pracy. Tak jak pisałem wyżej panuje wtedy mała frekwencja ,ale trudno też oczekiwać wyższej gdy tak jak w przypadku linii 23 w dni świąteczne mamy autobus co dwie godziny! Częściej w takie dni kursują nawet linie podmiejskie. W takich przypadkach z takiego połączenia korzysta się tylko z przypadku. Trudno jest dostosować swoje potrzeby transportowe do tak mizernej mocy przewozowej.

 

 



#29 BSTOK 5 - Białystok na 5

BSTOK 5 - Białystok na 5

    Piszę co myślę.

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 265 postów

Napisano 07 kwiecień 2015 - 14:42

(2/2)

Dobrym krokiem jest wprowadzenie cykli na głównych liniach. Należy je jednak poprawić by w momencie zjazdu do zajezdni nie powstawała "dwucyklowa" luka w rozkładzie.

Cykle pozwolą dostosować pokrywające się linie "okrężne" tak by szczególnie poza szczytem i w dni wolne od pracy linie się uzupełniały a nie pokrywały. 

 

Moim zdaniem linie główne w dni robocze w godzinach szczytu powinny kursować co 7-8 min poza co 10-13 ,w dni wolne 15 i 20 min . Linie okrężne w zależności od potrzeb powinny kursować w dni robocze w godzinach szczytu nie rzadziej niż co 15 min poza max co 20-25 min, w dni wolne nie rzadziej niż 30 min,a w godzinach 9-16 co max 25 min.  Myślę że są to maksymalne czasy oczekiwania na autobus w naszym mieście. Bo w ponad pół godziny to do centrum można dojść pieszo (no może oprócz TBS-ów). Do tego mamy jeszcze Bikery...



#30 ~gość~

~gość~
  • Goście

Napisano 07 kwiecień 2015 - 14:43

Jak przeczytałem wypowiedzi tych osób od komunikacji to stwierdzam podobnie jak inni, że są to osoby całkowicie nie kompetentne w tym co robią, a resztę rzeczy tych brzydkich pominę.

Należy zwrócić uwagę że idzie to w tym kierunku żeby np. pasażerowie nie mogli korzystać z biletów poniżej godziny, a więc kupiony bilet u kierowcy również tylko na jedną linję, mino że jest to bilet godzinny. 

Wypowiedź na temat ilości pasażerów na linii 4, ciekawe dla czego w związku z tym zmniejszono ilość autobusów, czy podzielenie ilości kursów z 14 pomogło w rozwiązaniu problemu, bo wątpię, 4 dużo osób jeździ na Elewatorską do pracy i odcięto im  połowę autobusów które tam kursowały. 

Odnośnie przesiadek, bardzo często przesiadam się na przystanku Antoniuk F./Konstytucji 3 Maja, często jest tak że jeżeli podjeżdża 2 autobus to czeka aż ten przed nim odjedzie, po za tym jest tam bardzo wąski chodnik, więc przesiadka z 3 autobusu do 1 graniczy z cudem, w związku z ilością osób które muszą się zmieścić na tym chodniczku.

 



#31 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 07 kwiecień 2015 - 14:45

Hahaha LUDZIE CO WY PISZECIE !???

''Jeszcze się taki nie urodził , który by wszystkim dogodził " . 

Sam pomysł "stada" może i dobry , jednak w praktyce nierealny ! Wystarczy 5 minut spóźnienia jednego autobusu , i mamy armagedon , rozjechany rozkład i korek na pół miasta.

Poza tym o czym tu mowa , że szlachta musi czekać 15 minut ? Nie macie większych problemów ?

Idąc waszym tokiem rozumowania każda linia powinna kursować z częstotliwością co minutę , wówczas hrabiostwo było by usatysfakcjonowane.

podpisuję się.



#32 ~marek~

~marek~
  • Goście

Napisano 07 kwiecień 2015 - 14:45

To oczywista bzdura.

Kupiono taki program i to jest wyjaśnienie całej sprawy.

Taki program, którego twórcy dają najwięcej pod stołem.

Wystarczy porównać jak jest z rozkładem jazdy w Warszawie.

 



#33 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 07 kwiecień 2015 - 14:49

Przykładowo: chcąc dojechać z przystanku Prez. Kaczorowskiego / Zwierzyniecka na przystanek Sienkiewicza / Ryska albo trzeba biec przez przejścia, bo 3, 6, 16 podjeżdżają wszystkie razem albo czekaj 15-20 minut na następne

Sam sobie odpowiedziałeś



#34 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 07 kwiecień 2015 - 14:51

Sam sobie odpowiedziałeś

no właśnie.



#35 ~Klara~

~Klara~
  • Goście

Napisano 07 kwiecień 2015 - 14:52

Bzdura.

Autobusy nie czekają na przesidających.

Kiedy drugi dojęzdża, ten pierwszy djęzdża.

Takie ułatwienie dla przesiadki, to wirtualna wyobraźnia Komunikacji miejakiej.



#36 ~Czarek~

~Czarek~
  • Goście

Napisano 07 kwiecień 2015 - 14:57

A dlaczego kierowcy nie wpuszczają pasagerów pierwszymi drzwiami? A? Moim zdaniem podjeżdżając na przystanek powinni otworzyć wszystkie drzwi, a cwaniaki otwierają tylko środkowe i tylne. Moim zdaniem ryzykują, bo ktoś podejdzie i z desanta weźmie.



#37 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 07 kwiecień 2015 - 14:58

Bzdura.

Autobusy nie czekają na przesidających.

Kiedy drugi dojęzdża, ten pierwszy djęzdża.

Takie ułatwienie dla przesiadki, to wirtualna wyobraźnia Komunikacji miejakiej.

 


I właśnie dla tego zabrania się przemysłu, jakimi są dopalacze.



#38 ~gość~

~gość~
  • Goście

Napisano 07 kwiecień 2015 - 15:00

@ BSTOK 5 - Białystok na 5

 To ile osób jeździ daną linią często właśnie zależy od częstotliwości jej kursowania, często trasy się pokrywają, więc komu będzie się chciało jechać autobusem który jeździ co godzinę jak są częściej. Ja np. lubię jeździć 29, co z tego że długa trasa, ale praktyczna, i jak mam czekać pół godziny to pojadę innym, stąd autobusy są puste.

I jeszcze jedna sprawa, nie ma u nas linii okrężnych, wszystkie jadą przez centrum. Wielu osobom pasowała by linia z Dziesięcin do Starosielc bez przesiadek, taka linia mogła by jeździć z Białostoczka przez Dziesięciny, TBS, Starosielce, Zielone W. i na Nowe Miasto i to by była linia okrężna, a ludzie z osiedli bez problemu mogli by dojechać do zakładów pracy w Starosielcach, gdzie ich jest dużo.



#39 ~rok~

~rok~
  • Goście

Napisano 07 kwiecień 2015 - 15:00

Bzdura.

Autobusy nie czekają na przesidających.

Kiedy drugi dojęzdża, ten pierwszy djęzdża.

Takie ułatwienie dla przesiadki, to wirtualna wyobraźnia Komunikacji miejakiej.

To prawda, zatoki sa krotkie i kierowcy szybko odjezdzaja aby zwolnic miejsce autobusowi ktory za nim chce sie zatrzymac na przystanku, o zadnym czekaniu na przesiadke pasazerow nie ma mowy, wiec belkot Prokopa nie ma sensu



#40 ~edek~

~edek~
  • Goście

Napisano 07 kwiecień 2015 - 15:18

Panie Jóżwiak najpierw weż za jaja Prokopa i Wyszkowskiego zatrudniających mega inteligentów w planowaniu a .e wysyłani na audyt ze słonimskiej na składową nic nie rozumieją.Korupcja gorsza niż za komuny





Dodaj odpowiedź



  



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: BKM, komunikacja, autobusy, stado, rozkład jazdy, Prokop

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych